Dag 2 vrijdag 1 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 2 vrijdag 1 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 2 vrijdag 1 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

01 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Goede morgen allemaal

Daar zijn we weer met een berichtje
Gisteren hebben we een start gemaakt met de bouw
Nadat we s`middags gegeten hadden, met een heerlijk bruin broodje door Heleen gebakken. Zijn de mannen met Peter naar de bouw gelopen en daarna terug naar de boerderij om de stalen binten te lassen. Jacco heeft deze taak op zich genomen en er is al heel wat werk verricht.
De andere hebben de stalen binten recht geslepen en in de kiepwagen van de trekker gelegd, zodat ze vanmorgen om 6 uur zo konden beginnen met het stellen van het stalen frame.
Arie-gert heeft met de trekker de grond rondom de bouwplaats vlak gemaakt (uiteraard zat Nathan bij hem op de trekker) zodat ze vanmorgen met de trekker met het staal zo dicht mogelijk bij de bouwplaats konden lossen.

De vrouwen hebben heerlijke bloemkool gekookt met aardappelen en gehakt.. een heerlijk Hollands maal wat er goed in ging na een middagje werken.
Ook zijn de vrouwen nog naar een vergadering geweest op de school voor het kinderwerk wat maandag van start gaat.
We krijgen hulp van een aantal Ethiopiërs (die ook wel Engels spreken) en zij doen het Bijbelverhaal en wij de verwerking. Ondertussen doen we met de helft van de 100 kinderen spellen op het veldje buiten.
De vergadering is goed gegaan, en we hebben er nog meer zin in gekregen.

Na het avond eten zijn we begonnen met de eerste Bijbel studie over de Bergrede uit Matth 5.
Daarna hebben we met kaarslicht (want de stroom was uitgevallen) nog het een en ander gezongen.

Vanmorgen ging om half 6 de wekker, en zo rond kwart voor 6 had Martha de koffie klaar en konden de mannen onder het genot van een plakje ontbijtkoek en/of een cracker hun koffie nuttigen om daarna lekker aan de slag te gaan.

Rond 8.00 uur kwamen de mannen terug voor het ontbijt. Waarna ze om kwart voor 9 weer hard aan de slag zijn gegaan op de bouw met het stellen van het frame.

Ook Nathan is hard bezig, hij heeft vandaag vrij van school, waar hij helemaal blij mee was, omdat het vandaag de dag van de arbeid is.
(speciaal voor opa en oma stuurman een foto van Nathan erbij)

Verder gaat het super goed, allemaal nog gezond, we hopen jullie morgen verslag te doen over de dag van vandaag...
Hartelijke groet van ons Allemaal

• 01 Mei 2015 - 10:20

Ada Stam:

Goedemorgen lieve mensen,
    Heel fijn om zo mee te mogen maken wat jullie allemaal doen.
    Het is ook zeer goed voor jullie Engelse taal!
    Ik zag de dames in de schoolbankjes zitten straks spreken jullie vloeiend engels.
    Mieke jij zat er maar scheef bij kon je het allemaal wel volgen?
    Jullie dag begint wel vroeg hoor, lukt dat wel voor Johan hij is tenslotte al met pensioen!!
    Foto 'erbij erg leuk!!
    Veel sterkte en liefs voor jullie allemaal!
    Ada

• 01 Mei 2015 - 10:25

Anja Van Der Perk:

hallo martha en arie-gert
    wat geweldig leuk weer de fotos en het verslag grappig dat nathan jou arie-gert geljik weer zag zitten en op de trekker is natuurljik echt jou ding lekker de boel glad maken he aai.
    martha het was vanmorgen ook voor jou weer vroeg dag alsof je een nacht op het internaat had he haha.
    verwen ze maar lekker hoor die mannen zoveel temeer doen ze he.
    we kijken uit naar de volgende fotos e.d.

gr pa en ma van der perk

• 01 Mei 2015 - 12:56

Wilma:

Ontzettend leuk dat jullie zo aan het thuisfront denken!
    Zie je wel Dick dat je verborgen talenten hebt!
    Nathan wat fijn dat jij vandaag vrij hebt want jij doet ook goed je best.
    Misschien mag je wel net als de andere werkmannen ook een keer in de college slapen.
    Naast ome Dick op het opblaasbed van oma.
    Veel succes en voor allemaal lieve groetjes uit de Albrechtstraat.

• 01 Mei 2015 - 13:24

Uit Van Der Kooistraat:

Lieve mensen,

Erg leuk de nieuwe foto's!
    Zo Andre, dat ziet er goed uit... Dat is wel even wat anders als verf maken.
    Heerlijk in de buitenlucht met zomerse temperaturen. Geniet ervan.
    Andre, toen Aron jou op de foto zag riep hij: Papaaaaa, doe doe papa..! Aron heeft een dikke kus op jou foto gegeven!

Onze gedachten zijn bij jou/jullie!
    Liefs van ons allemaal

• 01 Mei 2015 - 13:37

Anne-Wil:

Lieve Aai, Martha en de rest,

Superleuk die berichtjes!! Fijn dat jullie het goed naar je zin hebben! Leuk Aai op de trekker, echt wat voor jou :) Heel veel succes met z'n allen en geniet er lekker van!

Liefs Anne-Wil

• 01 Mei 2015 - 15:18

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk en Marieke,

Wat leuk om jullie zo bezig te zien.
    Heleen succes met het broodbakken, straks moet ik het ook nog thuis gaan doen ;)
    Groetjes aan iedereen en werk ze.

Lieve groeten Anja en de kinders

• 01 Mei 2015 - 17:14

Oma De Baat:

Hallo allemaal,
    Oma volg jullie werk ook hoor.
    Werk ze,en geniet er van bij Peter en Heleen.
    Allemaal de hart groeten van oma de Baat.

• 01 Mei 2015 - 17:14

Oma De Baat:

Hallo allemaal,
    Oma volg jullie werk ook hoor.
    Werk ze,en geniet er van bij Peter en Heleen.
    Allemaal de hart groeten van oma de Baat.

• 01 Mei 2015 - 19:03

Hannah Stam:

lieve papa.de eerste zaterdag komen agna en Lydia logeren.
    we mogen zelf weten wat we gaan eten.
    wilmer doet de eerste week.
    en Hannah en mirjam de laatste week.
    we doen iets heel lekkers hoor!
    eet u ook iets lekkers?
    ik hoop van wel.
    ik hoop dat het huis mooi word.
    mama verwend ons heel goed hoor!
    ik vind het fijn dat mama ons verwend.
    groetjes Hannah stam.

• 01 Mei 2015 - 19:42

Mirjam Stam :

lieve papsie.
    ik heb nieuwe schoenen.
    weet u hoe ze er uitzien?
    glittergrijs met goud en zilver bloemetje mooi he.
    Hannah heb ook nieuwe schoenen die zijn glitterroze met feters die vind ik ook mooi hoor!
    u ook?
    ik hoop van wel.
    u ziet in het meeltje dat ik ze allebij mooi vind toch of niet?
    wilmer is nu bij oma hij heb daar gegeten hij vind dat erg leuk.
    doei groetjes van mirjam.
    doei! doei!

• 01 Mei 2015 - 19:47

De Stammetjes:

lieve papa ik kom net bij oma vandaan, ik hoop dat dit bericht doorkomt

groet wilmer stam

• 01 Mei 2015 - 20:55

Anneke:

Leuk om jullie berichten te lezen.
    Ik zal morgen ma even laten zien hoe ze een berichtje moet schrijven.
    Mieke je moet in ieder geval de groeten hebben .
    Wij zijn weer veilig thuis en hebben het leuk gehad.
    Een fijne tijd met elkaar.groet anneke

• 01 Mei 2015 - 22:03

Naomi En Joelle Verkerk:

He, Pa en de rest!

Ten eerste, we kunnen geen foto's van u vinden? hoe kan dat nou? :)
    Joëlle zegt: 'Ik heb vanmiddag het gras gemaaid, Ennn, het snoer is nog heel:)'
    Nou verder, het is het daar? Loopt alles een beetje op rolletjes?
    Hier gaat alles helemaal goed, we hebben wel een andijvie tekort;) (bijna)
    Verder gaat alles oké! Maar we missen een persoon die ons morgenochtend (zaterdag) uit bed komt rammelen, want ma wil der niet uit komen voor ons :( Maarrrr,, we zijn al bijna volwassen, en we hebben het nog niet verslapen. tot nu toe zijn we allebei om zes uur wakker.
    Sarahs examens gaan tot nu toe goed.
    Ruben wil wel papa spelen, want hij is nu tenslotte de enige man des huizes, hij mist alleen enige ervaring. en hij wil wel papa zijn, maar niet zoveel werken
    Deborah is blij dat ze vakantie heeft!
    Mama is er wel achter gekomen dat u de ordelijke factor bent in ons huishouden:) tikkeltje chaotica met eten enzo:)
    En ik (Naómi) neem het computerwerk over.

Zo ziet u maar, alles gaat hier zo zijn eigen gangetje:)
    Succes met bouwen iedereen!
    En pa, wel een keer mooi op de foto hoor!

Groetjes,
    Naómi en Joëlle
    en de anderen:)

• 01 Mei 2015 - 22:24

Peter En Hilda Stam:

Hallo werkploeg,

Dit is echt geen vakantie dat zien we wel maar daar gingen jullie ook niet voor.
    Lijkt ons wel heel gezellig om zo met elkaar bezig te zijn met een heerlijk zonnetje erbij.
    We kijken elke dag even naar het verslag en de foto's erg leuk!
    Veel plezier maar bovenal Gods zegen toegewenst!
    Werk ze en doe de groeten aan onze [kl] kinderen.

Hartelijke groeten Peter en Hilda Stam

• 01 Mei 2015 - 23:03

Frank En Ageeth:

Haa pa, Derk, miek en de rest..

Leuk dat jullie het zo geweldig naar jullie zin hebben!
    Derk; de boekenkast en dressoir staan. Echt mega leuk geworden!
    Marieke; heb je je pyjamadag al gepland hahaha!!
    Pa; je ben een lieverd! ;)

Heeel veel succes nog en geniet er lekker van met z'n allen!

Liefs ons.