Dag 14 dinsdag 12 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 14 dinsdag 12 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 14 dinsdag 12 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

12 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Weer een berichtje voor de lieve en meelevende mensen in Nederland

Zo gisteren hebben we weer een dag gehad waarop we veel hebben kunnen doen. We hadden in het weekend op het nieuws gezien dat ze veel regen hadden opgegeven, maar gelukkig is dat niet hier in DZ gevallen. Dus konden wij lekker doorwerken. De dakspanten staan er bijna helemaal op.
Johan S was gisteren middag even terleurgesteld omdat we de generator meenamen voor het kinderwerk, dus als er dan geen stroom is op de bouw kunnen ze niet verder lassen/slijpen.
Daarom zijn ze tot 6 uur doorgegaan om hun schade in te halen

Het kinderwerk was bijzonder goed en fijn gegaan. Linda, Johan, Peter en Martha waren dit keer aan de beurt. Het is toch altijd weer spannend want hoe tref je het weer aan op een nieuwe school. Direkt werd ons verteld dat we geen Bijbelverhaal mochten vertellen omdat ze van de andere overheidsschool waar we de eerste 2 dagen waren, naar de inspectie waren gegaan om te vertellen dat wij het Evangelie verkondigden.
We hebben gezegd tegen de direkteur dat we het verhaal neutraal zouden houden. Het zou gaan dat over het verhaal dat de 4 vrienden hun zieke vriend bij Jezus brachten. We hebben er van gemaakt dat je altijd voor een zieke vriend moet zorgen.
Toen we de verwerking deden met een poppenkast, en de googelaar vertelde de googelaar.. met zijn emmer waar een dubbele bodem in zat dat als je God bid dat hij je wijsheid geeft, hij kiepte dan die wijsheid (water) uit de emmer voor hem, en als je God weer bid geeft hij je weer wat je vraagt, zo bleef er water uit komen... Een beeld voor de kinderen dat wat je ook vraagt aan God hij je dat ook wil geven. We hopen dat met dit kleine voorbeeld de kinderen het mogen onthouden.
Daarna hebben we nog spellen gedaan op schoolplein met ze, heel bijzonder hoe kinderen van groep 1,2,3 nog nooit op klossen hebben gelopen, nog nooit hebben ring gegooid, ze genoten ervan. Er werd ons verteld dat dit een van de armste kinderen uit de wijk waren.

Na de avondmaaltijd toen iedereen heerlijk gedoucht was kwam Heleen bij ons aan de deur met een tas met haarknip spullen. Ze had een afspraak met Paulus-jan gemaakt, zij vond dat z`n haar veel te lang was... (dit was wel even slikken voor hem want hij dacht dat ze het niet zo doen)
We maken ons nu dus grote zorgen of hij wel mee terug kan vliegen, omdat de foto in zijn paspoort totaal niet meer lijkt op hoe hij er nu uit ziet ;-)
Ook Johan S heeft zijn haar laten knippen door Heleen. We hebben een ontzettende gezellige avond gehad met elkaar. Ennuh ja een spelletje hoort er natuurlijk ook bij.. De jongere spelen UNO, er valt nog weinig vals te spelen moet ik zeggen Ton, daar missen we jou wel in. En de andere doen veel Rummikub.

Dick verzorgt op dit moment van schrijven een ET bouwvakker die op de een of andere manier klem is komen te zitten met zijn vinger. Zijn hand en vinger zijn zeker 2x zo dik. Het ergste vind hij dat hij nu geen geld kan verdienen (40 birr per dag= ongeveer 2 euro) Dit is 2 dagen geleden al gebeurd, gisteren heeft hij hem voor het eerst verzorgd, nu komt hij elke morgen om 9 of 10 uur even langs om er na te laten kijken.

Dit was ons verslagje weer voor vandaag, wij wensen jullie nog veel sterkte met de laatste daagjes... en langzamer aan begint het hier ook wel weer te kriebelen hoor bij diverse mensen (niet bij allemaal)
Lieve groet uit een warm ET van alle bouwers

• 12 Mei 2015 - 10:29

Ageeth:

Ha allemaal!

Wat een leuke foto's pa! Geniet er nog even van en tot vrijdag! Ik ben alleen pas 's avonds thuis, ik mag op sollicitatiegesprek in Nunspeet.. ff heen en weer rijden =)

Daaag!

• 12 Mei 2015 - 10:51

Corrie:

Hoiii,

Dick die kan mooi zn handelingen weer even ophalen, zie je toch weer wat zorg in die jongen terug he, haha.

Weer leuke foto's, prop het maar in zn mond hoor... :):)
    De dagen gaan snel, enne dick, ik ben er tot vrijdagavond trouwens;)

Veel liefs en knuffel :)

• 12 Mei 2015 - 11:00

Martha Oosterwijk:

Beste Johan en de rest,

We hebben iedere keer weer genoten van het schrijven en de foto's van jullie.
    Wat hebben jullie veel gedaan en indrukken opgedaan. Nog even en dan vliegen jullie weer naar huis en we
    wensen jullie dan ook nog een paar fijne dagen toe en een goede en behouden terugreis.

Hartelijke groeten van Peter en Martha Oosterwijk.

• 12 Mei 2015 - 11:05

Anne-Wil:

Lieve Aai en Marth en de rest,

Super dat jullie veel hebben kunnen doen gisteren en dat het kinderwerk ook goed is gegaan! Haha aai jij geluk dat je haar net was geknipt.. ;) geniet nog lekker van de laatste dagen!!

veel liefs xxxx

• 12 Mei 2015 - 12:02

Oma De Baat:

Hallo harde werkers,

Wat hebben jullie veel werk gedaan zeg,petje af hoor.
    Wat ontspanning tussen door mag wel hoor.
    Ik wens jullie een goede thuis reis toe.

Groeten oma de Baat.

• 12 Mei 2015 - 12:02

Anjavdperk:

hallo martha en aai
    allereerst voor heleen een pluimpje ze knipt heel netjes paulus jan je kan zo denk ik echt wel thuis komen .
    wat mooi het werk ook op de school geweldig al die kinderen en zo enthosiast leuk hoor.
    en het hoogte punt is bereikt leuke foto ook die van verder af zo krijg je een goed beeld.
    en bij wie gaat het kriebelen bij jou aai martha kun je daar nog wel een poosje houden denk ik maar kom toch maar gewoon mee hoor joas kijkt er zo naar uit.
    verder is het weer hier ook aangenaam,martha weet je wat we gisteren ook gedaan hebben je papier kliko opgehaald want bij ons was het ophalen van papier heerlijk toch alleen toen we hem savonds weer weg wilden brengen en we hem in de auto laaiden begon fijanne hard tegillen er zat nl een hele grote zwarte spin onder die eronder had gezeten zoiets als bij jou op je slaapkamer maar goed hij maakte dat hij wegkwam .
    nou verder nog de groeten aan de rest en werk ze nog
    gr je moeder

• 12 Mei 2015 - 13:09

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk, Marieke en de rest,

Wat een leuke foto's weer, Johan en Martha zijn jullie alvast aan het oefenen voor de jongensclub?
    Ik hoop dat we morgen een foto zien dat de dakplaten erop zitten, het gaat wel super hard zo te zien.
    Je ziet maar weer dat het altijd makkelijk is als er bij zijn die in de zorg werken.
    Het is wel luxe bij jullie, zelfs een thuiskapster aanwezig.
    Werkse voor de komende dagen en zorg ook nog wat voor ontspanning.

Groetjes aan allemaal ook voor Peter en Heleen en de kinderen.

• 12 Mei 2015 - 13:10

Verkerkjes:

Hoi Paulus-jan en alle andere..

Wat een gezellig verhaal weer.
    Zo leuk om weer te lezen..
    Nou nou Paulus-jan mocht je haar geknipt worden ??....lol
    Moest je voor naar Ethiopië gaan ... :-)
    Je paspoort foto ...ach je mag vast wel thuiskomen hoor!!
    De nachtjes worden hier geteld.
    Sarah doet nu haar eerste examen...spannend .
    Fijn dat er weer een berg werk verzet is op de bouw en een fijne dag op school!
    Gelukkig zijn er steeds weer mogelijkheden gevonden .Ook Gods werk mag/kan doorgaan!

Liefs Heleen

• 12 Mei 2015 - 14:04

Hendrika Stam:

Lieve allemaal,

Zo, de vlag mag zeker uit voor jullie! De top is bereikt!
    Het is zo leuk om te horen, hoeveel mensen er in Nederland jullie website bezoeken en meeleven.

Broertje en Peter en Heleen, geniet nog even van de laatste dagen...!
    Wij zien uit naar jullie thuiskomst!

Een liefdevolle groet van,
    Hendrika Stam

• 12 Mei 2015 - 14:28

Hannah Stam:

Lieve papa en de andere.
    Mevrouw visser is geweest.
    We gaan straks naar tante lia.
    Ik vind het leuker als u er bij bent.
    Aron zij gisteren ijsje want mirjam heb een cornetto getrakteerd.

Groetjes Hannah

• 12 Mei 2015 - 14:29

Vermeertjes:

hoi mart en aai...
    super om jullie verhalen weer te lezen. aai het wordt tijd dat j terug kom...ik hoorde vannacht hard gejank(poes) volgens mij was het een anne-wil. Haha...
    Mart wat lijk me dat leuk en mooi werk om het kinderwerk te doen.
    Verder gaat de bouw ook hard zeg. Echt Toppie!!
    Maeva roept nog steeds na jullie als ze een vliegtuig hoort. Maar bijna is het zover dat kullie weer komen. Ook wel weer fijn hoor. Geniet nog eff van de laatste daagjes daar.

liefs Jan Cora en n dikke kus van Maeva

• 12 Mei 2015 - 14:51

Fijanne :

heei mar en aai en de rest

heel fijn dat jullie al zo ver zijn en wat een leuke foto zo met de vlag er op
    en wat fijn dat je daar toch nog het bijbel verhaal heb mogen vertellen.
    ja nu gaat het echt snel op schieten maar geniet er nog maar lekker van

doeii xx fij

• 12 Mei 2015 - 14:57

Wilmer Stam:

hoi papa,

gaat het met het bouwwerk bij jullie goed, of niet.
    bij de PLUS en het winkelplein gaat het goed, met u ook? met mij(Wilmer)gaat het goed
    mevrouw visser is nog geweest, leuk he!

nou tot vrijdag papa
    wilmer

• 12 Mei 2015 - 21:46

Peter En Hilda Stam:

We hebben genoten van de verslagen en de foto's erg leuk!
    We weten dat Heleen niet van lang haar houdt wel knap dit voor elkaar te krijgen.
    Jullie gaan straks met veel indrukken richting Nederland.
    Het kalf wat opgegeten werd door de hyena's,
    maar ook het kalf dat geboren werd als je dat voor de eerste keer ziet.
    Het nachtje weg en vooral de rit ernaar toe wat je onderweg allemaal ziet...
    Wij vonden dat net een film die langs je heen gaat, jullie ook?
    Ook het werk bij de kinderen op school die dit niet snel zullen vergeten.
    Jullie gaan zeker met een voldaan gevoel naar huis,
    want dit bouwwerk staat er als een stille getuige van jullie nijvere arbeid geweldig!
    Maar bovenal komt de Heere alle lof en dank toe Die jullie de kracht en gezondheid gaf.
    We wensen jullie voor vrijdag een heel goede thuisreis en sterkte bij het afscheid.

Hartelijke groet: Peter en Hilda Stam

• 12 Mei 2015 - 21:54

Sandra Hak:

Ha Jacco en allemaal,

Jullie liggen goed op schema zo te zien: de vlag in top. Geweldige prestatie met z'n allen!
    geniet er nog effe van. Geen trammelant met eten, hoop ik? Evert en Sijke hopen je vrijdag op te wachten hoor. We wensen jullie nog een paar fijne dagen. Het is nu echt aftellen..... Hier zijn we druk met van alles en nu tijd om plat te gaan, zachtjes aan. Jullie ook denk ik.... groeten sandra

• 12 Mei 2015 - 21:57

Vader En Moeder Hak :

Lieve Mieke
    Zo jij durft te beweren uit het oog uit het hart nou ik wil je wel even vertellen dat niet zo is ik denk heel de dag aan je. ik heb een heel lang bericht aan je gestuurd maar ja dat kon je niet ontvangen want je kon niet meer appen dus vandaar Ja Mieke het einde van jullie verblijf komt al weer in t zicht ik hoop dat alles wat jullie wilde doen gelukt is al blijft er waarschijnlijk nog genoeg over We genieten steeds van jullie Fot os en verslagen je Vader leest ze voor en samen bekijken we de Fot os echt leuk. Heerlijk wezen varen prachtige schepping en dat zo dicht bij huis.. De Heere helpe jullie straks bij het afscheid nemen dat lijkt me ook weer moeilijk. Een hart gr ook voor de andere daag je lhvem

• 12 Mei 2015 - 22:15

Jannet:

Lieve Mieke,

Wat een mooie reis is het weer! Wat hebben jullie veel gepresteerd!!
    We wensen jullie een goede terug reis en hopen jou snel weer te zien vriendin!

De hartelijke groeten aan allemaal!

Veel liefs Marien en Jannet

• 12 Mei 2015 - 22:43

Ida Suijker:

Hoi Miek, hoe is het bij jullie? Wat een indrukken krijgen we van jullie zeg. Heel bizonder.Wat moeilijk om ook daar wat uit te dragen he,wat we lazen. Miek geniet en werk ze nog even hoor want het is zo voorbij. Een hartelijke groet van ons Ome jappie en tante iet

• 12 Mei 2015 - 23:26

Wilma Verhagen:

Lieve Linda,

Veel zegen als je morgen nog een keer naar die school gaat. Heb maar veel vertrouwen, God werkt vaak in het verborgene, dwars tegen alles in... Jij mag zaaien!
    Een goede thuisreis toegewenst alvast voor jullie allemaal.
    Wij hopen je zaterdagavond weer te zien.

Hartelijke groet van ome Gerrit en tante Wilma, Caroline en Anne-Marie.

• 13 Mei 2015 - 00:02

Margreet:

Ha Miek,

Wat geweldig dat we weer van jullie reis mee mogen genieten!
    En wat een bijzondere dingen mogen jullie daar allemaal doen en meemaken.
    Ik zou zeggen, geniet er nog even van. En wij zien weer uit naar je thuiskomst!

Liefs, Margreet