Dag 3 zaterdag 2 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 3 zaterdag 2 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 3 zaterdag 2 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

02 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve Familie en vrienden

Hier weer een berichtje vanuit het warme Ethiopie
Er wordt hard gewerkt, vele stenen zijn er al door de handen van de mannen en vrouwen gegaan. Gisteren zijn we begonnen met het opmetselen van de eerste muren, maar voor dat we dat konden gaan doen moest er eerst een vrachtwagen met stenen gelost worden. Gelukkig had de chauffeur van de vrachtwagen aardig wat personeel bij zich, want een wagen vol met losse stenen lossen, van 20 lang 10 hoog en 10 dik is toch een hele klus.

Toen Marieke, Linda en Martha klaar waren met het opvullen van de eerste stenen met cement, zijn ze een handje gaan helpen met het lossen van de truck. Daar ging een hoeraatje op bij de Ethiopische mannen en de meiden gaven het tempo aan... (dutch power)... dit werd ook herhaalde lijk geroepen, met de woorden gas bas... wat lijkt op ethiopische woorden die betekenen rustig rustig!!! (kwamen we later achter) De truck was met ongeveer 5 kwartier leeg.

Ook op de boerderij wordt nog wat werk verzet, zo zijn ze daar nog bezig met het lassen van de spanten voor het dak. Hier zijn meestal Johan s, Arie-gert en Jacco en Paulus-Jan bezig.

Mieke en Martha hebben nog boodschappen gedaan voor het komende weekend samen met Heleen en Debora,

Nathan vind je van s`morgens vroeg tot eind van de middag ook op de bouw, als de mannen ergens niet uitkomen vertaald Nathan het in het Engels voor de Ethiopiers en andersom...

S`middags hebben de meiden met Heleen een smootie gemaakt van allemaal vers fruit, sinaasappels, aardbeien, banaan, advocado, papaya.
Dus we komen zo wel aan onze vitaminen.
Heleen en Peter en de kinderen bleven macaroni bij ons eten, en in de avond werden we uitgenodigd om een film te kijken (naar aanleiding van Jesaja 58). Toen we aankamen op de boerderij waren er vrouwen juist de koeien voor de derde keer aan het melken. We hebben gezien hoe dat hier in de melkstal er aan toe gaat.

Half 11 ging het lichtje uit bij de meeste mensen, en vanmorgen ging de wekker weer vroeg af... Na een bakkie koffie en een klein ontbijtje zijn de mannen weer hard aan de slag gegaan.

Vanmiddag hopen we om 1 uur te stoppen, om dan met elkaar naar een resord te gaan om daar te kajakken en evt te zwemmen.

Dit was ons verslagje weer voor vandaag... we wensen alle familie veel sterkte toe in het komende weekend en een hele goede zondag

Lieve groet uit een warm Ethiopie van allemaal...

• 02 Mei 2015 - 09:18

Wilma:

Goedemorgen harde werkers,

Jullie zijn heel goed bezig.
    Vanmorgen voor half 7 had ik Nathan al op skype, die popelde om naar jullie te gaan.
    Hij gaat zelfs proberen een vrije dag te vragen want hij is zo enthousiast.
    Bedankt voor alle verslagen en morgen DV een goede zondag toegewenst.
    Vanmiddag gezelligheid gewenst in Kariftu.

Lieve groetjes voor allemaal.

Ps: Dick bedankt voor je telefoontje.

• 02 Mei 2015 - 09:22

Aa Stam:

Goedemorgen allemaal in 't bijzonder mijn man!

Mijn eerste werk 's morgens is Bo uitlaten en jullie verslag lezen.
    Erg gezellig om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn!
    Zo'n fruithapje lijk mij ook wel wat is het met liefde klaargemaakt ?
    ik wens jullie allemaal een fijne dag toe en morgen een goede zondag.

Veel liefs ! Ada

• 02 Mei 2015 - 10:06

Wilma Bierling:

mooi om te lezen over jullie werk daar!
    Speciaal groeten aan Mieke

• 02 Mei 2015 - 10:28

Ditta Brusse:

Ha Mieke en de rest natuurlijk

Weer mooi om te lezen van het goede werk dat jullie daar mogen doen.
    Leuk om jullie op deze manier te volgen.

Groeten Ditta

• 02 Mei 2015 - 10:45

De Vermeertjes:

Hoi aai en mart,

Vandaag schijnt het zonnetje ook in lekkerland.
    Maar ze geven weer veel regen op.
    Geniet dus ook maar lekker van het weer daar.
    Enne mart je niet zo uitsloven he voor die truckers hahaha...
    Aai leuk dat jij op de boerderij bezig bent, geve de koeien een beetje lekkere melk;-)

Nou zwemse vanmiddag heerlijk hoor.

Liefs de Vermeertjes

• 02 Mei 2015 - 11:16

Corrie Z:

Hoihoi allemaal,

Direct uit het werk neem ik even een kijkje hoe het er allemaal aan toe gaat.
    Ik zie steeds al mooie foto's met hardwerkende mannen en vrouwen, erg leuk! Ook leuk dat Nathan ook de boel mag vertalen en het naar zijn zin heeft!:)

Dick, nu is het niet met je hoofd, maar meer met je handen werken

• 02 Mei 2015 - 11:26

Cor:

Dick, ga zo door jongen xd I love you!

• 02 Mei 2015 - 11:28

Monique Verkerk:

Nou respect hoor. Dat is hard werken in de warme zon. Veel plezier met elkaar.

• 02 Mei 2015 - 11:42

De Rozendaaltjes:

Goedemorgen Lieve Johan, Derk Marieke en de rest

Er wordt al hard gewerkt door jullie allemaal
    Er wordt goed voor jullie gezorgd zo te zien met al dat lekkere fruit.
    Derk jij kan het zo ook wel uithouden met dit eten.
    Goed bezig Marieke je mist je afwasmachine zeker wel.
    Johan je hebt goede hulp en makkelijk dat Nathan het gelijk voor jullie kan vertalen.
    Gezellig dat jullie met elkaar weg gaan vanmiddag een beetje ontspanning is ook nodig, een goede zondag toegewenst voor allemaal en Peter en Heleen en de kinderen.

Groetjes van Anja en de kinders

• 02 Mei 2015 - 12:25

Herkies:

Hoi Aai en mar,

Jullie zijn goed bezig daar zo te lezen, erg leuk!!
    Geniet vandaag van de vrije uurtjes!!

Lieve groet de Herkies

• 02 Mei 2015 - 12:28

Anne-Wil:

Lieve Aai en Martha!

Wat een leuke foto's! Goed bezig allemaal zeg!! Geniet lekker van het middagje zwemmen, heerlijk! Ik werk nog effe door hoor :p fijn weekend allemaal!!

Liefs xxx

• 02 Mei 2015 - 13:07

Esther:

hoi hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Enne, Linda we missen je al wel een beetje hoor, we hopen dat je het naar je zin hebt!!

Liefs xxx van je zusjes ingrid, brigitte, annette en esther

• 02 Mei 2015 - 13:36

Jacqueline Boer:

Goed bezig linnie! (en de rest natuurlijk ook)...
    Looking good daar in het verre Ethiopie!! Veel plezier nog en ik mis je heel erg.

Liefs,
    Jacqueline

• 02 Mei 2015 - 14:01

Sandra Hak:

Hoi Hoi Jacco en allemaal,

Wat een teamwork daar in ET!
    Dank voor je sms en heel veel plezier daar met elkaar. Fijn zondag voor morgen hoor!

groetjes allemaal van de hakkies op de lekdijk.

• 02 Mei 2015 - 14:20

FIjanne :

Lieve mar en aai

Heel fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat,
    Geniet nog effe van jullie vrije middagje
    XXX fij

• 02 Mei 2015 - 15:15

Corina Boer:

Lieve allemaal!

Wat zijn jullie goed bezig zeg! En hopelijk is het nu genieten van jullie welverdiende uitstapje. Hoe warm is het eigenlijk bij jullie?
    Hier alles goed, wij zweten ook, maar dan vanwege de drukte... en papa ook nog door zijn zere rug. 't Ging donderdag weer helemaal mis :-(
    Linda, groetjes en een fijne tijd gewenst door opa de Groot en tante Aagje.
    En vergeet niet morgen voor je kleine zusje te zingen hè?!

Groetjes van alle Boertjes

• 02 Mei 2015 - 17:39

Mirjam Stam:

lieve papa,
    vanavond komen agna en Lydia.
    ik vind dat erg gezellig.
    u ook?
    ik mis u erg.
    u mij ook?
    we gaan vanavond lekkere patatjes eten.
    heerlijk!!!
    ik denk dat u dat ook heerlijk vind.
    of niet?
    kusjes en een dikke kroel van mirjam.
    doei doei!!!

• 02 Mei 2015 - 17:45

Familie Stam:

Lieve Andre,

En, heerlijk genoten zeker van een ontspannen middag?
    He, mooi om te zien dat jullie met de bouw zo goed vorderen. Aan je vitaminen zal het daar niet ontbreken...!

Een hele goede zondag toegewenst!
    Het zal heel anders voor jou zijn, maar ook voor ons...

Je/jullie blijven in onze gebeden!

Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons allemaal

• 02 Mei 2015 - 18:05

Jos & Jessica En Manuel:

Ha Pa, Derk & Miek,

Dat ziet er allemaal goed uit daar!
    Hopelijk hebben jullie een lekker ontspannen middag gehad.
    Wij hebben lekker in de tuin gewerkt.
    En nu genieten van een avondje vrij;)
    Maar Pa, alles is onder controle hoor.

Een goede en gezegende zondag toegewenst.

Groetjes van ons en een dikke knuffel en een lieve glimlach van Manuel.

• 02 Mei 2015 - 18:13

Hannah Stam:

liefste papa van de heeeeeeeele wereld.
    ik heb nieuwe glitterrozeschoenen.
    agna en Lydia zijn er al.
    ik zit bij agna op schoot te typen.
    wegaan zo met agna en Lydia patat eten.
    ik heb s ochtends met johanneke gespeeld en s middags met anne-marije.

groetjes Hannah stam.

• 02 Mei 2015 - 19:15

Danielle:

Heei mart en aai
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat daar,
    geniet ervan
    Liefs daan Xx

• 02 Mei 2015 - 20:14

J.N. Zuijderduijn:

Beste Lekkerlanders, fijn dat er weer een bouwreis in georganiseerd. Ik ben best wel een beetje jaloers. Ik mocht er twee keer zelf bij zijn en heb er vele goede herinneringen aan over gehouden, ook vanuit Ethiopië. Heb een goede en gezegende tijd daar en maak er wat moois van. We lezen de verslagen met graagte!
    Een zeer hartelijke groet vanuit Oosterwolde!

• 02 Mei 2015 - 21:11

Anjavan Der Perk:

Hallo martha en aai
    Sorry dat ik zo laat reageer maar ik had nog geen mail gekregen en zit nu bij ton en wilma deze reaktie te schrijven wat leuk weer al de fotos en wat een werk is er al weer verzet.
    We hopen dat het vanmiddag ook heel leuk geweest is gr je moeder

• 02 Mei 2015 - 22:21

Bezorgde Moeder Van Mieke:

Lieve Mieke wat een leuke foto's hier gaat het goed bij jullie ook. Wij hopen van wel. we wensen jou en de groep veel werk plezier en een gezegende zondag.

• 02 Mei 2015 - 22:31

Ida Suijker :

Hoi Miek wat leuk om zo op deze manierwat van jullie te horen .Wat een hele lieve zwarte mensen kom je daar tegen.Heel veel sterkte en liefde toe gewenst hoor. Echt heel mooi werk doen jullie daar.Een goede zondag toe gewenst met elkaar hoor. Een hele lieve groet van ons Oom Jaap en tante Ida

• 03 Mei 2015 - 21:38

Familie Oosterlee:

He Andre, Arie en de rest!

Fijn om jullie zo te kunnen volgen, om te lezen en te zien wat jullie doen.
    Vandaag een rustdag voor jullie, ook voor ons hier.
    Al het behang zit erop, van de week het laminaat en de plinten en dan kunnen we schoonmaken en verhuizen!!
    Werkse van de week en we blijven jullie volgen!

Groetjes van ons vijven uit de Wethouder van den Doolstraat!

• 03 Mei 2015 - 22:31

Martin Boudewijn:

Lieve Martha,
    Leuk om te lezen hoe het er bij jullie aan toe gaat. We zijn op het middenerf trots op je maar missen je natuurlijk wel!! Want ja wat is het Middenerf zonder jou...?!
    En je weet dat ik niet functioneer zonder jou :-) dus ik kijk uit naar de week na Hemelvaart...
    Geniet ervan hè! Enne je weet waar ik je voor gewaarschuwd heb... Haha!

Werkse en een groet vanuit Ambacht