Dag 15 Woensdag 13 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 15 Woensdag 13 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 15 Woensdag 13 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

13 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie en vrienden in Nederland

Hier is weer een berichtje uit een warm ET.
De zon is gelukkig zo nu en dan even achter de wolken, want het is maar bar warm zo hoog boven de grond.
De mannen zijn namelijk met het dak druk bezig...
Jacco heeft de meeste binten tussen de spanten gelast en is nu met de laatste binten bezig.
Johan R is begonnen samen met Peter met de platen op het dak bevestigen.
Derk en Paulus-jan slijpen de platen op maat.
Arie-gert en Johan S meten de laaste binten in, zodat Jacco deze kan bevestigen. Dick is manusje van alles deze morgen, nu zit hij weer met zijn gewonde vriend op de veranda van het gastenverblijf.
Om zijn vinger te verzorgen.
Gisterenmiddag zijn Mieke en Martha met Heleen en Debora naar HIDI geweest, dat is een verloskundige praktijk drie kwartier hobbelen vanaf Debre zeyt. De weg was erg slecht en erg smal er naar toe. Maar het was de moeite waard, om het na 4 jaar weer te zien.

Om 5 uur aan het einde van de middag zijn we nog naar Kiriftoe geweest een resort waar we de eerste zaterdag ook zijn geweest. Daar konden de liefhebbers nog even zich schoonspoelen in het zwembad en de rest kon heerlijk rusten. Daarna hebben we met elkaar gegeten. Andre was deze avond uitgenodigd bij zijn zwager, dus die was er niet bij.

Vanmiddag hopen we het kinderwerk af te kunnen sluiten, en we willen als we het terrein op mogen komen, toch nog bij de eerste school nog even wat spulletjes afgeven zoals stiften e.d. Om te proberen de band weer goed te krijgen.

Dit was het verslagje weer waarschijnlijk van de laatste werkdag (heel misschien morgenochtend nog), ik hoop dat ik de foto`s erbij kan krijgen want het internet is vandaag zeer slecht.

Lieve groet van alle bouwers

• 13 Mei 2015 - 09:08

Mirjam Stam:

Lieve papa,

Nog twee nachtjes en dan........ komt u terug!
    Ik mis u wel erg, hor!
    Een dikke kus en een dikke knuffel van,

Mirjam

• 13 Mei 2015 - 09:10

Aron Stam:

Lieve papa,

Ik heb op alle foto's waar u op staat een dikke kus gegeven.
    Maar nu wil ik weer heel gauw een ECHTE dikke knuffel van u...!

-xxx- van Aron

• 13 Mei 2015 - 11:19

Wilma:

Goedemorgen harder werkers van de bouw, catering en zorg

Wat zijn jullie goed bezig!
    Echt geweldig wat een werk jullie hebben verzet!
    Vanavond staat er ws een leekker kippensoepje op het menu?
    Leuk Mieke zo'n actiefoto!
    Op Hidi ziet het er schoon en netjes uit?
    Jacomijn vond het zeker leuk dat jullie naar Hidi kwamen?
    Dick jij gaat de laatste nacht in de toekel slapen bij Nathan en Deborah?
    Een goede afsluiting van jullie missie toegewenst, sterkte met afscheid nemen en een hele goede terugreis toegewenst.

Liefs ook voor de achterblijvende (klein) kinderen.

(O)ma Stuurman

• 13 Mei 2015 - 11:58

Theo Adrie Annemarije Marten Rutger En Nathan:

Ha tante Mieke ik wist niet dat u kippen kon plukken (Annemarije) tante Mieke u moet wel goed zorgen hoor voor de mensen (Rutger) tante Mieke komt u gauw bij mij kijken ik kan sinds zondag los lopen. Gisteren ben ik gevallen en heb ik een grote schaafplek op m'n neus (Nathan) Ziet er goed uit Mieke nog even vol houden nog twee nachtjes. gr Theo en Adrie

• 13 Mei 2015 - 12:04

Theo:

Ha Johan R Joanne kwam ik tegen bij de zondagschool en zij zei dat het nog 5 nachtjes duurde dan kwam papa weer thuis. Gisteren bij de excursie van school vertelde ze dat het er nog 3 nachtjes waren. Leuk om die glinsterende oogjes te zien. Jullie zijn goed bezig leuk om de vooruitgang te zien. gr Theo

• 13 Mei 2015 - 12:58

Aa Stam:

Lieve meisjes en jongens,
    Nog even er flink tegenaan en het dak ligt erop, knap hoor!
    Als ik naar de foto's keek was er ook tijd voor ontspanning gezellig.
    Hoe is het met de jongen zijn ontstoken vinger?
    Is dit het laatste verslag ?zo ja dan wens ik jullie een hele goede terugreis!

Veel liefs Ada

• 13 Mei 2015 - 13:12

Jannie En Schoonmoeder:

Ha André,
    Dat ziet er goed uit!
    Nog even en dan komen we je weer tegen!
    De laatste hand en je komt weer terug naar Nederland
    Naar Nieuw-Lekkerland, naar je familieband
    Nog even genieten daar, want we zagen het is (bijna) klaar!

Doeidoei

je dochters kijken mee;-)

En iedereen de groetjes daar!
    Geef onze zoon, broer en oom nog maar een big hug!!!!

• 13 Mei 2015 - 15:33

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk, Marieke en de rest,

Als we het zo bekijken op de foto's hebben jullie heel veel werk verzet, zowel op de bouw als het schoolwerk.
    Fijn dat jullie het zo goed met elkaar hebben.
    We wensen jullie een goede thuisreis en een behouden aankomst.
    Strekte met het afscheid nemen v/d groep en Peter en Heleen en de kinderen en Arie.
    De hartelijke groeten en we hopen jullie een vrijdag op schiphol weer te ontmoeten.

Groetjes van Anja en de kinders

• 13 Mei 2015 - 16:13

Corrie:

Hallo allemaal,

Deze afgelopen 2 weken hebben jullie veel werk verzet en jawel, het is afgekomen!:)
    Goede dag en afsluiting nog met elkaar en we hopen op een goede thuisreis!

Dick, een dikke knuffel en tot snel!:):)

• 13 Mei 2015 - 17:08

Jos & Jessica En Manuel:

Wat hebben jullie een hoop gedaan!!
    Het ziet er allemaal leuk en gezellig uit.
    Geniet nog van de laatste momenten in Ethiopie en een goede terugreis toegewenst.
    Tot vrijdag (O)pa, Derk & Mariek!

Veel liefs van Jos & Jessica en Manuel

• 13 Mei 2015 - 19:52

Anjavdperk:

hallo martha en aai

geen idee hoe warm het is bij jullie bij ons is het wel heerljik weer maar toch blijft er hier een frisse wind.
    jurian daarentege zwemt iedere dag .
    wat leuk mar dat je weer naar die verloskundige bent geweest,
    en deel alles maar uit hoor wat je er hier allemaal in heb gepropt .
    arie-gert en martha bedankt voor de hele leuke bank die we van jullie allemaal hebben gekrgen hij zit echt heerlijk,maar aai of dat je er ook op kan slapen weet ik niet probeer het maar een keer als je weer terug bent.
    het gaat nu wel weer hard opschieten dat jullie thuis komen en gelukkig is er door jullie daar veel werk gedaan.
    we kijken morgen nog wel of er nog een laatste verslag is nou gr en goeie reis.

p.s. je vader en ik kunnen je niet mee komen halen want hij moet naar therapie gr je moeder

• 13 Mei 2015 - 20:09

Corina Boer:

Lieve Linda en de rest,

De laatste loodjes... uiteindelijk is het omgevlogen! Hartelijk dank voor de berichten en foto's elke dag. We konden echt meeleven.
    En jullie hebben echt eer van je werk. Fijn dat het zover afgekomen is!
    Nu dan nog afscheid nemen; dat is nooit zo leuk. Het zal stil worden voor de achterblijvers:(
    Allemaal dan maar teren op de herinneringen...
    We bidden om een behouden thuisreis.

Voor de laatste keer een hartelijke groet van Planetenln. 75

• 13 Mei 2015 - 20:09

Corina Boer:

Lieve Linda en de rest,

En jullie hebben echt eer van je werk. Fijn dat het zover afgekomen is!
    Allemaal dan maar teren op de herinneringen...
    We bidden om een behouden thuisreis.

Voor de laatste keer een hartelijke groet van Planetenln. 75

• 13 Mei 2015 - 20:43

Jeannette Ros:

Lieve Mieke,
    Heb ik je eindelijk gevonden, blijkt dat je al bijna weer terug komt! Graag volgende keer gelijk de goede site geven :) Heb alle verslagen gelezen en de foto's bekeken en ben weer onder de indruk van het hele gebeuren. Wat verzetten jullie veel werk in weinig tijd! Goede dagen nog samen. hartelijke groet, Jeannette

• 13 Mei 2015 - 22:49

Goline Van Schoonhoven:

Hé Mieke,

Wat ben je weer lekker bezig! Van een kale kip kun je toch niet plukken??!!

Veel succes nog even met elkaar en hopelijk zien we je gauw weer in de polder!

We hebben trouwens weer ontzettend genoten van je ontbijtje, super!
    Maar ik moet je er nog wel een keer voor betalen, dat heb je nog tegoed!

Groetjes, Gool en de rest

• 13 Mei 2015 - 23:08

Verkerkjes:

Hoi Paulus-jan en alle andere..

Nog even...
    Dan afscheid nemen..
    Jullie kunnen terug kijken op een prachtig resultaat.
    Het gebouw heeft serieuze vormen gekregen..super!
    Wij wensen jullie een goede thuisreis.
    PJ ik heb trouwens niets gehoord over het vliegen op de heenreis.
    Was het leuk ?... wij hebben geen ervaring :-)
    Hier wordt ook hard gewerkt ,vooral de tuin.
    Alles groeit en bloeit hier .
    Ruben heeft het er nu al over dat hij heel hard naar je toe gaat rennen en dan heel lang kroelen...
    De rest hoor je als je thuis bent...
    Liefs

Heleen en kids!

• 13 Mei 2015 - 23:22

Vader En Moeder Hak:

lieve Mieke nog een laatste berichtje. Wat is het toch ook weer moeilijk weer afscheid te moeten nemen van de mensen daar .En straks ook weer van de groep waar je zo fijn mee op getrokken hebt Je hebt ook van alles gedaan daar tot kippen plukken toe. leuk hoor. De foto s zijn duidelijk fijn dat we van uit de verte mee konden genieten bedankt ze allemaal hartelijk die hier aan mee gewerkt hebben .Verder wensen we je en ook de anderen een goede reis en een behouden aan komst we kijken er naar uit dat je weer bij ons bent een hartelijke groet ook voor de anderen daag jlh ven m

• 14 Mei 2015 - 00:21

Wilma Neven:

Heerlijk om zo even op het eind van de dag jullie verslag te lezen en de foto's te zien.
    We zien dat jullie werk goed is gevorderd, wat goed met die temperturen.
    Maar ik lees dat het er bijna weer op zit, daarom wens ik jullie allemaal een goede terug reis.

groet voor iedereen Wilma.

• 14 Mei 2015 - 07:17

Rozendaal:

Lieve (o)pa, (ome) Derk en (tante) Marieke, en de rest,

Vandaag jullie laatste dag. Wat hebben jullie veel gedaan afgelopen 2 weken!
    We zien uit naar jullie, en al jullie verhalen!
    We bidden voor een goede thuisreis!
    Tot morgen!

Geef Peter, Heleen, Nathan & Deborah nog maar knuffel van ons.

Liefs, Eys, Lin, Loïs en Ezra.

• 14 Mei 2015 - 07:22

Vermeertjes:

Dikke knuffel voor (ome)Aai en (tante)Martha van ons allemaal . Een goede reis toegwenst. En we komen vrijdag wel eff buurten.♡♡♡

• 14 Mei 2015 - 09:02

Antonio:

Dag harde werkers,

Wat is het een prachtig gebouw geworden. Fijn dat met de opbrengst van de rommelmarkt, waar heel de gemeente een steentje aan bijgedragen heeft, is gerealiseerd. Ook het bezoek aan de scholen heeft in ieder geval kinderen het Evangelie gebracht. Mooi om deze verdieping tijdens een bouwreis te zien. Ik hoop dat er nog vele reizen mogen volgen en dat er ook anderen interesse hebben gekregen om zich op deze manier voor de naaste in te zetten. Allemaal een veilige terugreis gewenst en een behouden aankomst. Letten jullie wel op dokter Dick, zijn Engels kan ervoor zorgen dat hij in Abudabi aankomt in plaats van Amsterdam. Morgen hopen we jullie in de Albrechtstraat welkom te heten.

Groetjes Antonio