Dag 12 en 13 Maandag 11 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13 Maandag 11 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13 Maandag 11 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

11 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie vrienden en bekenden in Nederland

Zo vanuit een bewolkt ET weer een berichtje op de maandagmorgen
Ja hier stoffen we niet, en de boel schoonhouden doen we wel voor dat we weg gaan ;-) Mieke was vanmorgen de salon tafel aan het afstoffen met een veger en blik. Dus jullie snappen wel hoe het er hier uitziet dan.
Het geeft een heerlijk gevoel als de vloer weer geveegd is. Want ja als die mannen smorgens vroeg naar de bouw geweest zijn dan nemen ze heel wat stof mee naar binnen als ze komen ontbijten.

Gisteren hebben we onze laatste zondag gehad in ET.
En vandaag was het moederdag, nu dat hebben de vrouwen wel gemerkt... op de ontbijttafel stonden drie verschillende bosjes bloemen. en de vaat werd de hele dag door de mannen gedaan.... Heerlijk zo`n daagje ;-)
In de morgendienst preekte de Ds. over Galaten 6:17. We hebben de gemeente nog toe gezongen Psalm 134:3 en Samen in de naam van Jezus.... Want de Geest spreekt alle talen en doet ons elkaar verstaan.
Na de maaltijd die we samen met Peter en Heleen en de kids en Arie bij ons in het huis genuttigd hebben zijn Mieke en Martha mee gegaan naar de boerderij, want er stond een koe op kalven. En om Peter te helpen met het voeren van de kalveren en kalfjes.

Bij de boerderij aangekomen kwamen we al een gestreste wacht tegen. Die toch meende dat Peter snel moest komen omdat de koe al bezig was. Ook Nathan heeft snel zijn werkkleding aangetrokken en we zijn richting de koe gegaan. Geweldig mooi om te zien hoe zo`n kalfje geboren wordt. De wacht heeft samen met Peter de kalf eruit getrokken. Nathan is gelijk naar Heleen gerend om te vertellen dat het een meisje was. Daarna hebben Mieke en Martha de kalfjes en kalveren gevoerd.
De andere die bij de bevalling wilde komen kijken waren te laat. Het kalf was al geboren.

In de avond hebben we nog een preek geluisterd van Ds. Guijt (de morgendienst van de dorpskerk). Daarna nog een satébroodje en frikandel. Met een wijntje van Johan S gekocht in Ziway bij de wijnwinkel was ook deze dag weer snel voorbij.

Vanmorgen zijn de eerste dakspanten erop gegaan. De laatste muren worden opgetrokken en we hopen dat als het weer mee zit, we morgen de dakplaten erop kunnen.

Vanmiddag hopen we weer kinderwerk te doen op een lokale overheids school, waar de meeste kinderen nog nooit uit de Bijbel hebben gehoord.
We zijn benieuwd hoe het gaat. En wat ons te wachten staat, we weten ook nog niet welke leeftijd kinderen we krijgen. Linda, Johan R en Martha hopen mee te gaan.

We wensen jullie een fijne dag toe, veel liefs van alle bouwers

• 11 Mei 2015 - 09:06

Sijke V. W.:

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel zeg!
    Heerlijk om jullie berichten steeds te lezen.
    Elke ochtend voor ik ga werken even spieken of er weer een bericht klaar staat.
    Lopen jullie op schema met de bouw? (klinkt in mijn oren in ieder geval dat het super gaat!)
    Ben benieuwd hoe het kinderwerk zal gaan.
    We bidden dat het goed zal gaan allemaal!

Nou heel veel succes en kracht allemaal.
    Jaccie groetjes van Richard en Sijke en een trappeltje alvast van ons ukkie :D
    Voor de rest ook uiteraard de hartelijke groeten!

• 11 Mei 2015 - 09:50

Anjavdperk:

hallo martha en aai
    fijn hoor dat de huishouding bij jullie weinig tijd kost ,maar het lijkt er niet op dat ik ook wat doe martha haha alweer achter de computer maar dat deed ik eerlijk om voor je vader de verslagen te laten zien .
    fijn hoor die Moederdag van jullie bedankt martha ook nog voor de ontbijtjes zaterdag heerljik
    en laat aan aai even weten dat fijanne zondag door zijn stoel aan tafel is doorgezakt nu heeft hij geen stoel meer we hopen het op te lossen voor vrijdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nou martha en aai hou je taai nog een paar daagjes wat best wel zal lukken
    gr je moeder

• 11 Mei 2015 - 10:09

Ada Stam:

lieve dames en heren,
    Heerlijk om te lezen dat jullie genieten zo met elkaar.
    Voor vanmiddag veel sterkte toegewenst met alle onbekende kinders, ik hoop dat het leuk en fijn word.
    De bouwers veel kracht toegewenst met het dak .is er ook een hijskraan aanwezig of moeten jullie zelf hijsen? Denk aan je rug e.d.
    Ik heb vannacht gewerkt dus ga ik mijn bed opzoeken.

Veel liefs en tot morgen !
    Ada

• 11 Mei 2015 - 10:23

Oma Boer:

Hoi Linda zo maar even een berichtje van mij. 'k Lees steeds de verslagen van jullie dus ben een beetje op de hoogte hoe het daar gaat. Wat fijn dat alles goed gaat met de bouw. Ik hoop dat jou project bij de kinderen ook goed geweest is. Het aftellen is een beetje begonnen. Ik wens jullie nog een paar fijne dagen en bidden om een veilige thuisreis. groetjes van oma.

• 11 Mei 2015 - 10:56

Antonio:

Leuk om weer berichtjes te lezen en foto's te zien. Maar als ik lees dat er met de veger wordt gestoft maak ik me wel zorgen over de hygiëne. Nog even en jullie gebruiken de toiletborstel voor de afwas. Doen jullie ook nog spellen? Rien en Peter zijn er niet bij, dus er kan eerlijk UNO gespeeld worden. Geniet nog enkele dagen, zet'm op en wij hopen jullie a.s. vrijdag op Schiphol/Albrechtstraat welkom te heten.

Groetjes Antonio

• 11 Mei 2015 - 11:41

Ditta:

Ha Mieke

Een berichtje uit get zonnige Nederland.
    Wat geweldig dat je nu toch nog een bevalling hebt meegemaakt.
    En dan het zingen van Samen in de naam van Jezus. Geweldig. Ik hoop dat jullie vandaag de school inmogen. Je tijd daar schiet al weer op. O ja nog 1 ding. De tafel afstoffen met een veger had ik nooit gedacht van jou!!! Nog goede dagen hoor.

Gr. Ditta

• 11 Mei 2015 - 11:57

J .Suijker:

Hoi miek ,wat leuk he om bij de bevalling van een koe te zijn.Een paar keer heb ik het bij Boer Jan gezien,maar dan krijg je ook weer de kriebels in je buik hoor.En jij zou dat beest wilen helpen ,maar dat gaat het niet echt worden denk ik. Wat tof dat jullie ook zo met de lekkerlandse eredienst verbonden waren.We gaan al weer een beetje aan het aftellen he.Nou we begrijpen wel ,dat jullie een super goed span zijn met elkaar.Werk ze nog even. Een hele lieve groet van ons Japie en Ietje.

• 11 Mei 2015 - 11:59

Corrie Z:

De laatste loodjes zijn in zicht:) De tijd gaat snel!
    Veel succes de laatste dagen, en groetjes aan allemaal!:)

Tot vrijdag op schiphol en een Dikke kus voor Dick:)

• 11 Mei 2015 - 12:07

Anne-Wil:

Lieve Aai en Martha,

Wat een leuke foto's weer!! Veel succes weer vandaag met bouwen!! Ik tel de daagies af hoor tot vrijdag :) denk aan jou aai!

Veel liefs

• 11 Mei 2015 - 12:42

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk, Marieke en de rest,

Wat leuk elke keer die foto's, het ziet er allemaal mooi, leuk en gezellig uit.
    Nog veel bouw- en schoolplezier met elkaar.
    We zijn nu echt aan het aftellen begonnen.

Groetjes aan allemaal van Anja en de kinders

• 11 Mei 2015 - 13:49

Wilmer Stam:

lieve papa,

ik ben al aan het aftellen,
    ik hoop dat u veilig aankomt u ook?
    matthijs komt zo
    was het kalf mooi of bent u er niet geweest, ik heb hem op de foto gezien,
    alleen was hij nog niet helemaal schoongelikt.
    tot vrijdag bij leven en welzijn.

doei, groetjes wilmer

• 11 Mei 2015 - 14:40

Wilma Neven:

Heerlijk om zo even jullie verslag weer te lezen, en dan zie je maar dat de wereld heel klein is want een kalf daar of hier geboren worden is gelijk en de vreugde ook als het weer goed is gegaan.
    Succes weer met alles wat er op het programma staat... jullie boffen met zo'n uitvoerder J.S. s avonds zorgt hij voor een wijntje en overdag sjouwt hij keihard mee zie ik op de foto... zelf zonder handschoenen.
    Geweldig om jullie zo bezig te zien.
    Succes Wilma Neven

• 11 Mei 2015 - 15:23

Verkerkjes:

Hoi Paulus-jan en allemaal !!

Het laatste weekje alweer
    Er nog even flink tegen aan.
    Gelukkig zien we het gebouw steeds hoger worden.

Ik ben hier ook flink verwend met moederdag...!
    Al moest ik wel gewoon mijn corvee doen :-)
    We genieten hier van prachtig weer.

ze hebben hier allemaal reuze zin in vrijdag ,maar eerst nog even aan het werk..
    Liefs
    Heleen

• 11 Mei 2015 - 17:43

Arianne:

Lieve Linda,
    Ook hier is het genieten van het mooie weer!
    Zodra ik binnen kom, kijk ik of er een bericht op sta.
    Leuk hoor, om te lezen, maar ik zie jou niet op de foto!
    Maak jij die foto's??
    Hopelijk zie ik je snel weer thuis!!
    Kunnen we er samen over kletsen

Groetjes aan iedereen
    Liefs Arianne

• 11 Mei 2015 - 18:23

Jan En Alie:

Hay Mieke en Martha (en de rest uiteraard)
    Net via Piet Schop de link gehad waar we jullie kunnen volgen. Ziet er mooi uit, goed werk wordt er weer verricht. Net Nicaragua, maar dan anders. Een school moesten jullie toch bouwen, of is dat verkeerd gedacht. Mooi om jullie allen bezig te zien om voor die mensen daar weer wat luxe te mogen brengen.
    Alie geniet helemaal bij het zien van zo,n schooljuf ( Mieke ), en kinderen die een moederdag kado in elkaar frutselen.
    Nog even begrepen we, en dan weer een terugreis. Hou nog ff vol, ook wat energie over houden voor Nica bij gezondheid a.s Januari. Zaterdag vast, 09/05 op Lekkerkerk op de braderie een kleine € 700,00 bij elkaar gebakken met Piet, Wim en Ria, Jan en Bets, Alie, Jan,Christa en Anneke ( dochter van Ria en Wim), dus ons begin is er vast.
    Gods zegen gewenst over het verder verloop daar en alvast een goeie reis terug.
    Jan en Alie

• 11 Mei 2015 - 19:06

Vermeertjes:

lieve aai&mart...

Fijn dat jullie het zo leuk hebben daar. Bijzonder zeker mart zo'n bevalling van een koe...:-)
    Het cadeau voor moederdag komt morge...ik ben benieuwd wat pa&ma er van vinden. Verdr vandaag hier een super zomers daagie. Maeva heb vanmiddag met de leerties lekker buiten gespeeld met water. Ze was door en door nat haha
    ..heerlijk hoor.

Nou weltrusten voor vannacht en tot schrijfs
    Jan Cora en Maeva

• 11 Mei 2015 - 19:28

Fijanne:

Heeii aai en Mart

fijn dat het allemaal zo goed gaat daarzo,
    en zo te zien hebben jullie het echt heel erg naar je zin.
    nog een paar dagen en dan.....
    joas heb het er al heel de tijd over als die bij ons is.
    wij martha en aai halen he!!
    maar ja het word echt nog even 4 nachtjes wachten ;)
    maar geniet er nog maar allemaal lekker van
    wij wachten tot het vrijdag is

doei XXX Fij

• 11 Mei 2015 - 20:31

Jan Den Hoed:

Hallo Mieke,Matha en Johan Stam en de andere
    Website zaterdag gekregen van Piet Schop
    Erg leuk om jullie zo bezig te zien
    Lijkt mij gaaf om daar ook te werken in Gods koninkrijk
    Geef je het personel ook weer een fruithapje?
    Werkse verder en verder een goede thuisreis
    We horen op 6 juni wel meer van jullie verhalen
    Vriendelijke groet aan heel de groet
    Bets en Jan den Hoed

• 11 Mei 2015 - 22:07

Sake En Marie Visser.:

Hallo Andre (en de rest harde werkers)
    Wat leuk om jullie zo van dag tot dag te kunnen volgen!
    De bouw vordert snel ,en het resultaat mag er zijn.
    Mooi om jullie zo bezig te zien voor onze naaste.
    Mede door de foto.s krijgen we een mooi beeld waar jullie mee
    bezig zijn!
    Nog een paar dagen en word d.v.de thuisreis weer aangevangen.
    We hopen op een goede reis terug,en behouden aankomst.

Hart groet Sake en Marie.

• 11 Mei 2015 - 22:20

Wilma:

Hey harde werkers,

Leuke foto's en bericht!
    De Stammetjes zijn gisteren zeker heel de dag bij jullie geweest?
    Hier gaat alles ook door.
    Aan Ton werd gevraagd of hij de broodmaaltijd op de gemeentedag wil organiseren.
    Hij dacht dat het wel iets voor mij was.
    Vanavond was de eerste vergadering.
    Martha en Mieke waren niet te bereiken, toen heb ik verteld dat jullie elders goed werk aan het doen zijn.
    De volgende vergadering is DV 17 juni dan worden jullie verwacht.
    Vanavond waren er hele leuke ideeën.
    Ik ben heel benieuwd hoe het op school is gegaan vanmiddag.
    De bouwerij gaat ook super hard!
    Dick ben jij de man van het cement?
    Succes nog een paar dagen in alles.
    Voor de Alfa Farmers zal het wel heeeel stil zijn als jullie naar huis komen.

Meelevende groetjes,

Wilma

• 11 Mei 2015 - 23:06

Vader En Moeder Hak:

Lieve Mieke
    wat hebben je Vader en ik genoten van jullie verslag en van de foto s. echt geweldig. Nou Mieke weer een bevalling gezien maar dan van een koe We kregen er ook een indruk van door middel van de foto heel leuk. We hebben heel veel bewondering voor jullie en wensen jullie nog veel werk plezier. Hier alles goed morgen gaan we varen met de glashopper in Oud Alblas En het leuke is dat Oom Rien en Tante Rie ook gaan zij hebben ook van hun kinderen gekregen net als wij. Veel liefs en een hartelijke groet ook voor de andere Pa en Ma

• 11 Mei 2015 - 23:08

Corina Boer:

Lieve Linda (en de rest),

Fijn dat jullie zo te zien de bouw grotendeels kunnen voltooien! Het ziet er echt mooi uit.
    We zijn heel benieuwd hoe het kinderwerk vandaag gegaan is. Het is denk ik de bedoeling om woensdag nog één keer te gaan?! We bidden dat jullie mogen/mochten zaaien in vruchtbare aarde. Gisteravond zei ds. Belder in zijn preek dat de tekenen van de wederkomst niet alleen de oorlogen en aardbevingen zijn, maar juist en vooral het brengen van het Evangelie tot aan het einde van de aarde. Jullie mogen daar zo, hoe klein en nietig het misschien ook aanvoelt, een bijdrage aan leveren. Zegen toegewenst!
    Louise heeft vandaag examen Ned. gedaan; de "kop is eraf". Op naar woensdag: wiskunde... Spannend, ze kan wel wat sterkte gebruiken, dus vergeet haar niet!
    Verder hier alles zo z'n gangetje, tenminste... 't is nog onverminderd druk:)

Hartelijke groet van mama (Corina)