Dag 8 donderdag 7 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 8 donderdag 7 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 8 donderdag 7 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

07 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Allerliefste familie en vrienden in Nederland

Weer een berichtje uit een bewolkt Ethiopie... (heerlijk om te werken nu)
Gisteren avond en vannacht hebben we weer een flinke onweersbui en regen gehad, het ruikt nu heerlijk fris buiten.

Gisteren stond er op de planning dat er we weer naar de school zouden gaan voor het kinderwerk. Dick, Jacco en Linda zijn weer gegaan.
Ze zouden nu de kinderen van de leeftijd van 7 en 8 hebben en de kinderen zouden om 9 uur aanwezig zijn. Alles leek volgens de planning te gaan. Maar toen het eenmaal 9.15 was waren er nog geen kinderen. (ze hadden vrij)
Na een gesprek met de direktie vonden zij dat we maar een andere dag moesten terug komen. Dat was een tegenvaller want we hadden alles voorbereid. Toen moesten we de kinderen van 11-12 jaar. Maar zij hadden die dag examens dus dat kon ook niet. Er was nog wel een klas die sport had, die konden dan wel om 10 uuur komen. Maar dan kregen we wel maar 45 min. En i.p.v. 100 zouden er dan maar 53 kinderen komen.
Uiteindelijk hebben deze kinderen het Bijbelverhaal gehoord, over de bruiloft te Kana. De sfeer was goed, ondanks dat we maar 45 min. hadden i.p.v. de 2 uur. Maar onder de Bijbelvertelling kwam de direkteur in de deuropening staan en hij luisterde mee met het Bijbelverhaal . Aan zijn gezicht zagen wij dat hij steeds bozer en nosser ging kijken. Het was van zijn gezicht af te lezen dat het niet naar zijn zin was.
We hebben het programma afgemaakt met het maken van het werkje was Linda erbij had gemaakt, en daarna gaf hij bevel om direkt te stoppen, en we mogen niet meer komen. Op dit moment voelde we heel sterk dat de satan aan het werk was. Dat hij de macht probeerde te krijgen, en God tegen ging staan.
De direkteur van de school is moslim, wij willen aan jullie vragen willen jullie voor bidden dat toch het werk van God doorgang mach vinden op deze school. Want alleen het gebed blijft over om deze man op andere gedachten te brengen... Alstublieft bid dat we het kinderwerk vrijdagmorgen weer mogen doen, al is het in een ander opzicht als we maar toegelaten worden op de school, zodat we al is het alleen de liefde van God kunnen uitstralen...

Op de bouw gaat het bijzonder goed, gisterenmorgen hebben we nog hard gebouwd, smiddags hebben we pannekoeken gebakken en gegeten.
Daarna hebben we de 4 koffers op interlakes school gebracht met het speelgoed en materialen voor de school die wij meegenomen hadden uit Nederland. Wat waren ze blij, van Mark een Nederlander die daar werkzaam is voor de school kregen we nog een rondleiding, Martha heeft daar haar sponsorkindje nog ontmoet. Daarna zijn we nog met de hele groep naar een vulkaan meer geweest, Het was even proppen in de bus met z`n 17e in een 12 persoons busje maar het was een heel bijzonder mooi gebied, alleen de weg erna toe al was heel bijzonder veel mensen wonen daar in hutjes en of golfplaten. Ook ging er een ETkindje mee met het syndroom van down die elke woensdag middag bij Peter en Heleen komt spelen. Hij kon de groep wel vermaken, een leuk jong.
S`avonds hebben we met z`n alle nog in het dorp gegeten, heerlijke pizza of een bord met een cordon bleu met patat...

Dit was ons verslagje weer voor vandaag
Lieve mensen bid voor ons dat het kinderwerk door mag gaan
En we zijn dankbaar dat we tot nu toe nog steeds internet hebben, om deze berichten te plaatsen...
Helaas reageren we zelf niet op de berichten die jullie schrijven maar, als ik (martha) dit bericht aan het tikken ben print ik meestal de reacties uit, en als ik straks met de koffie aankomt op de bouw, willen ze allemaal als eerste de reacties lezen dus reageer lekker veel

Een hartelijke groet van alle bouwers

• 07 Mei 2015 - 09:03

Wilma Neven:

Jullie allemaal een fijne dag en dat deze dag zijn vruchten mag afwerpen op welke manier dan ook.
    Hier ook bewolkt maar alles ruikt heerlijk fris na de regen, en dat maakt de natuur wonder schoon.

• 07 Mei 2015 - 09:13

Antonio De Macronio:

Dag beste luitjes

Fijn om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Zo te zien worden er toch wat vakmensen gemist tov eerdere bouwprojecten. Ik zal geen namen noemen maar toen werd er b.v. ook een dak op het gebouw geplaatst. Dat werd door de lokale bevolking altijd erg op prijs gesteld, het is misschien ook een idee om nu ook een een dak op het gebouwtje te plaatsen . . . . . . . Het gaat jullie goed, complimenten, ook voor het schoolwerk, sterkte ermee!!

Antonio de Macronio

• 07 Mei 2015 - 09:24

Ada Stam:

Lieve allemaal,
    Wat een leuke foto's, ik snap niet dat jullie allemaal in die driewieler konden.
    Jammer van de tegenwerker op school. Ik hoop aan jullie oproep gehoor te geven,
    Hier regent het op dit moment ik probeer tussen de buien door Bo uit te laten, met Siem en Nathan.
    Deze lieve jongentjes gaan vandaag weer naar huis. Dus ben ik weer alleen.
    Allemaal nog een hele fijne dag en veel werkplezier!
    Veel liefs, (vooral mijn man)
    Ada

• 07 Mei 2015 - 09:30

Anne-Wil:

Lieve Aai en Martha,

Ik zag gister inderdaad op de weervoorspelling al dat t ging onweren bij jullie! Best lekker denk ;)
    Wat jammer dat het kinderwerk tegengehouden wordt! Gelukkig gaat de bouw wel goed.
    We hebben lekker wat geschuurd hoor Aai gisteren :) je ken gelijk verven als je thuis ben :p
    Superleuk weer het bericht en werkse vandaag! K denk aan jullie!

Liefss xx

• 07 Mei 2015 - 09:42

Fam Van Den Bosch:

Hallo André,
    Wat leuk om je zo bezig te zien, met alle andere bouwers.
    Wat een mooi werk mogen jullie doen zeg. Bijzonder.
    We hopen dat alles goed mag gaan en ook het vertel werk door mag blijven gaan.
    Het is leuk om jullie zo te volgen.
    Het allerbeste toegewenst en we hopen alles uitgebreid nogeens van je te horen.
    Lieve groetjes uit Oud-vossemeer van Jan Willem, Janetta en de meiden.

• 07 Mei 2015 - 09:42

Wilma:

Goedemorgen harde werkers of op welke manier jullie bezig mogen zijn,

Wat een tegenvaller op school.
    Ik hoop dat er toch opening mag komen.
    Alleen HIJ kan daarvoor zorgen.
    Het kratermeer is mooi? Alleen de weg er naar toe is al geweldig.
    Voor Elsjadai was het ook een feestje gisteren zeg, echt een lieve jongen.
    De bouw verloopt erg goed zo te zien, jullie verzetten veel werk.
    Fijn dat het vandaag niet zo warm is.
    Slapen jullie allemaal goed?
    Vinden jullie ook niet dat je daar een heel ander ritme hebt?
    's Morgens vroeg uit de veren en 's avonds op tijd de koffer in.
    Het ga jullie goed en als jullie morgen een nachtje weggaan veel gezelligheid en een goede reis.
    Overal hebben we Gods bewaring nodig maar in Ethiopie vraag je daar dubbel om.
    Veel liefs voor jullie allemaal,

Groetjes uit de Albrechtstraat.

• 07 Mei 2015 - 09:54

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk en Marieke en de rest,

Jullie eten lekker, maar wij hebben vanochtend ook iets lekkers op bij de koffie, want Jos heeft een 6,8 gehaald voor zijn examen en Eysbrand vond dat wel een traktatie waard!
    We wensen jullie voor morgen en zaterdag fijne dagen toe met elkaar.
    We hopen en bidden voor jullie dat het schoolwerk doorgang mag vinden, en zien weer uit naar jullie
    volgende berichtje.
    Werkse voor vandaag.

Lieve groeten van Anja en de kinders

• 07 Mei 2015 - 10:00

Corrie Z:

Hallo allemaal,

Er is alweer veel werk gedaan, jammer dat het gisteren zo moest gaan, vandaag las ik uit spreuken 12:12-19, vond ik wel toepasselijk op hoe het gisteren is verlopen.
    Ik hoop dat jullie de kinderen maar ook de directeur het belangrijkste mogen meegeven!

Mooi om te zien hoe de kinderen er toch van genieten dat jullie er zijn!:)
    Er is alweer een week omgevlogen, wat gaat de tijd snel!
    Hele fijne dag met elkaar en tot het volgende bericht!:)

Dick, een hele dikke kus en knuffel:):)

Veel liefs, Corrie

• 07 Mei 2015 - 10:27

Anjavdperk:

hallo arie-gert en martha
    jammer van de tegenvaller op het schooltje maar die dag had je toch maar weer het Bijbelverhaal verteld we hopen en bidden dat het vrijdag weer door mag gaan
    leuk martha zon karretje reed je zelf ?
    aai lekker he die pannekoeken en jij had zeker de cordon bleu kan niet missen .
    ben gisterenavond nog in je huis wezen kijken nu ook echt binnen echt leuk alleen de trap naar zolder je wil niet weten hoe ik eraf gekomen ben maar goed alles went.haha
    alleen je gras moet nodig gemaaid worden of zullen we er even een beestje op laten lopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    verder gaat het hier prima en martha als de snoepjes en koekjes in je huisje op zijn ik weet de dader en ze ruimt alleen maar de post op hoor gr je moeder

• 07 Mei 2015 - 10:37

Goline Van Schoonhoven:

Hallo allemaal,

Zo te lezen en te zien wordt er weer druk gewerkt door iedereen!
    Mooi om te zien, maar het mooiste om te zien is toch wel dat mijn vriendin, Mieke Hak, aan het metselen is!!
    Wij willen hier thuis gaan verbouwen, maar ik weet nu al wie we vragen voor de aanbouw!!!!!

• 07 Mei 2015 - 11:12

Corina Boer:

Wat fijn om iedere dag jullie verslag te lezen. Ik kijk er iedere dag naar uit!
    Zo te horen en te zien zit het wel snor met de sfeer in de groep. Mooi dat het bouwen zo voorspoedig gaat.
    Verdrietig, de reactie van de directeur over het kinderwerk. Dat is vast een teleurstelling voor jou, Linda! Wij weten hoeveel energie je er hier thuis al in gestopt hebt ;) Gelukkig staat er maar Eén boven dit alles. We bidden of Hij harde harten wil verbreken, zodat jullie de blijde Boodschap toch nog kunnen brengen.
    Linda, bedankt voor je berichtje gisteravond. We waren juist bij Plein 10 aan het "voorproeven":)
    Ik zal proberen via Jac binnenkort iets terug te sturen.
    Werk ze allemaal en heb vertrouwen.

Lieve groet van ons allemaal

• 07 Mei 2015 - 11:24

Ingrid Boer:

hey allemaal

fijn om te horen dat het goed gaat met jullie en de bouw,
    jammer om te horen dat het niet zo goed gaat op school, ik hoop dat die directeur het licht mag zien zodat jullie het evangelie door kunnen verkondigen.
    heel heel veel plezier nog verder met de dagen die nog komen gaan.

-xxx- Ingrid Boer :)

• 07 Mei 2015 - 11:27

Fijanne:

Heeii mar en aai

Leuk jullie verhaal weer gelezen te hebben, en de foto s natuurlijk gezien te hebben
    Wat jammer zeg van die school,
    Ik hoop echt dat dat nog door mag gaan.
    Maar mar wat leuk dat je je sponsor kindje nog heb gezien. En er nog een leuke foto mee heb gemaakt
    En ja aai die pannekoeken lusten jij zeker wel

• 07 Mei 2015 - 11:30

Fijanne :

Maar geniet er daar maar nog even lekker van

XXX fij

• 07 Mei 2015 - 14:08

Vermeertjes:

hoi mart en aai...

wat een verhaal zeg over die school. wij vinden het maar wat normaal dat er uit de Bijbel wordt gelezen.
    we zullen bidden dat het vrijdag ook door mag gaan!!
    en aai pannekoeken en cor den blues ik hoor het al daar is genoeg lekkers te eten.
    vanmorgen ben ik na de markt geweest met een vriendin. die gaat voor maevas nieuwe kamer een mooi plaid haken.
    eef wilde gisteren al in der toekomstige kamertje slapen maar dat leek mij niet zo goed idee.
    komt denk doordat we het er veel over hebben dat zij daar straks mag gaan slapen als de baby er is. maar iets minder gaan doen denk, want anders kan Jan daar niet meer klussen.

Liefs en succes met de bouw.
    Jan, Cora en Maeva

• 07 Mei 2015 - 15:11

Arianne Meerkerk :

Lieve Linda,
    Wat leuk om steeds de berichtjes te lezen.
    Wel jammer van dat mooie werk onder de kinderen.
    Maar..we mogen bidden om wonderen, tóch!
    Ik mis je wel. Ik kijk uit naar de dag van morgen.Dan trouwen Barbera en Adriaan.
    Leuk hé, dat ik de ringen mag geven!
    We hopen dat jullie met elkaar nog een leuke tijd hebben en je(jullie) krijgt van ons allemaal de hartelijke groeten.
    Liefs Arianne Meerkerk

• 07 Mei 2015 - 15:45

Joanne Rozendaal.:

lieve papa, derk en Marieke.
    donderdag avond hebben wij pannenkoeken op.
    want het zag er bij jullie zo lekker uit dat wij er ook wel 1 lusten!
    en het zijn ook weer erge leuke fotos.
    en gaat daar ook erg goed.
    en hebben jullie de foto van Manuel gezien?
    maar bij ons gaat super goed.
    en het gaat ook super goed op de bouw.
    en het ziet er ook zielig uit al die kinderen en huisjes.
    maar het ziet er bij jullie wel erg gezellig uit.
    en het is erg leuk dat de kinderen het speelgoed erg leuk vonden.
    en ik mis jullie wel heel heel heel erg.
    en af en toe regent het bij ons heel erg hard.
    en bij jullie?
    maar af en toe schijnt het zonnetjes heel lekker en fel.
    en ik van Lois gehoord dat in het vulkanen meer krokdillen zwemmen.
    dus ik zou daar niet in gaan zwemmen.

groetjes joanne.

• 07 Mei 2015 - 16:39

Saar Verkerk:

heeey Pa, en de rest van de bouwers!

Wat fijn dat de bouw zo ongelooflijk goed gaat! dat is echt super :)
    Zet hem op en we denken aan je pap!
    Ik hoop dat de directeur tot inzicht komt, en jullie daar verder aan de slag mogen!
    Verder krijgen jullie een dikke knuffel van ons!!

Bye, bye

Sarah Verkerk, en de rest van de fam

• 07 Mei 2015 - 18:36

Hendrika Stam:

Lieve allemaal,

Wat werken jullie hard zeg...!
    We bidden mee of dat Heere wegen wil openen. Hij is Almachtig en Hij staat boven alles!

Wij zijn stiekem aan het aftellen, hor! Nog een week en dan......komt papa weer naar huis!

Ik ga gauw de vaat doen.
    Heel veel liefs en een hartelijke groet vanuit Van der Kooistraat

• 07 Mei 2015 - 18:54

Mirjam Stam:

lieve papsie.
    ik vind het erg gezellig dat ik berichtjes mag sturen.
    nog even en dan..............komt papa thuis!
    ik mis u wel erg.
    eet u altijd wat lekkers?
    ik wel.
    maandag mag ik zelf wat kiezen.
    ik ga iets heel lekkers kiezen.

kusjes en een dikke kroel van mirjam.

• 07 Mei 2015 - 19:15

Hannah Stam:

Lieste papa van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereld.
    Ik zat om 19.00 te schrijven.
    Ik had geen zin om aftedrogen.
    maar ik moest het toch doen.
    mama zei ik had er vroeger ook wel eens geen zin in.
    aron gaat nu naar bed.
    wilmer gaat nu iets schrijven.

groetjes hannah

• 07 Mei 2015 - 19:17

Esther:

hoi allemaal,
    fijn dat het goed gaat met de bouw, het ziet er mooi uit op de foto's!
    wel minder dat het met het kinderwerk verkeerd ging.
    ik hoop en bid dat de directeur mag inzien dat het goed is wat jullie doen...
    heel veel suc6

xxx esther

• 07 Mei 2015 - 19:24

Wilmer Stam:

lieve papa van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereld

hoe gaat het met u?
    met mij gaat het goed, en bij u?
    ik zag de foto met de bouwgroep, u stond er leuk op met uw zonnebril aan uw kraag!
    ik zat op om 19.24 te schrijven

groetjes wilmertjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

• 07 Mei 2015 - 19:37

Vader En Moeder Hak:

lieve Mieke
    Hier alles goed en ik las bij jullie ook gelukkig. Alleen de zwarte komt weer tegen werken. Verdrietig maar de Heere is de Almachtige maar wij blijven afhankelijk van Hem Schep moed Hij zal maken dat gij u verwonderen moet . We zullen ook de Heere vragen dit werk te zegenen. We vinden het nog steeds heel leuk de verslagen te lezen en de foto s te zien. We wensen jullie nog veel kracht en wijsheid van Boven toe Ps 84 : 3 Weet je wat ik zo leuk vind wat er boven de brief staat Mieke een hartelijke groet van ons ook voor de anderen.

• 07 Mei 2015 - 22:43

Wilma Verhagen:

Lieve Linda,

Soms sluit God een deur, maar niet voor Hij een raam geopend heeft!
    Sterkte met de opening vinden! "Weest in geen ding bezorgd...". (Fil. 4:6).
    En laat maar veel van de liefde van de Heere Jezus zien.

Groetjes, tante Wilma.

• 08 Mei 2015 - 00:06

Ome Koos Tante Marina En De Rest:

Hoi Linda,

Wel bijzonder dat je zo ver weg zit en dat we toch een beetje kunnen meekijken. Wat een teleurstelling op de school, heel veel sterkte. We hopen met jou dat het kinderwerk toch door mag gaan. Het leven daar zal wel heel erg anders zijn als hier!
    Het allerbeste.

Liefs, familie van der Wind