Dag 4 en 5, maandag 4 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5, maandag 4 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5, maandag 4 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

04 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie en vrienden in Nederland

Het weekend is achter de rug, en we zijn weer druk aan het werk gegaan.
Zaterdagochtend hebben we nog lekker kunnen werken, en veel kunnen doen. Daarom mochten we zaterdagmiddag vrij ;-)
We zijn naar een heerlijk resord geweest, waar we konden kajakken, zonnen en zwemmen (in een zwembad, ivm. bilharzia wat in het meer zit waar we kajakten). Het was niet zo`n groot zwembad maar lekker genoeg om af te koelen en omdat we zaterdagmorgen geen water hadden, hebben we daar dus heerlijk kunnen douchen/badderen.
We waren in iedergeval schoner terug gekomen dan dat we daar naar toe zijn gegaan.
Ook hebben we daar heerlijk gegeten, zodat de vrouwen ook een avondje vrij hadden.

Zondagmorgen hebben we Peter, Heleen en de kids op het ontbijt gehad.
Met een heerlijk gebakken eitje van Mieke was het een waar feest.
Daarna zijn we naar de dienst gegaan in de fellowship. Dit is een Engels talige dienst. Heleen heeft later de dienst samengevat voor ons.

Zondag middag hebben we op Alfa farm (bij Peter en Heleen) gegeten. We hebben een heerlijk Hollands soepje gemaakt met gehakt stokbrood. Als toetjes custard pudding met heerlijke schoongemaakte aardbeidjes door Dick en Jacco.
Sommige van ons zijn nog met Peter de berg opgegaan, en mochten binnen kijken in een hutje van een bekende van Peter en Heleen.
Triest als je op 6m2 moet wonen koken slapen... Dit geeft weer een indruk hoe goed wij het toch dagelijks hebben

Zondagavond hebben we de morgenpreek geluisterd van Ds. Klaasen. Heel bijzonder dat hij preekte uit de Bergrede, precies het gedeelte wat we nu behandelen tijdens onze Bijbelstudies. "Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
We hebben nog het een en ander met elkaar gezongen uit de lekkerlandse bundel.

Ook had Peter nog een dode stier, deze moest voor de nacht weggebracht worden bij de Hyena's... Hij heeft hem met de trekker opgepakt en wij mochten allemaal mee in de kiepwagen achter de trekker. Zo konden we goed zien hoe 40 tot 50 hyena`s de stier meesleepten en aanvielen op de stier, en hoe ze in een ongeblik vele happen vlees uit de stier trokken.

Dit was ons verslagje weer van het afgelopen weekend.
We denken veel aan jullie, en vinden het ook erg leuk als jullie een berichtje plaatsen bij het verslag.

Hartelijke groet
Veel liefs de bouwgroep

• 04 Mei 2015 - 09:13

Moedertje Stuurman:

Goedemorgen,

Bedankt voor het verslag van afgelopen weekend.
    Vandaag weer met frisse moed begonnen?
    Jullie moeten het zonder Nathan doen vandaag, geloof maar dat hij de uurtjes aftelt op school.
    Vanmiddag laat hij zich op de bouw afzetten door het schoolbusje.
    Hij geniet zo van jullie komst.
    Werkse vandaag en Ik ben heel benieuwd hoe het met het kinderwerk gaat.
    Dick hoe gaat het met jou?
    Veel liefs van je moeder en voor de anderen groetjes uit de Albrechtstraat.

• 04 Mei 2015 - 09:15

Anne-Wil:

Lieve Aai en Martha,

Super leuk gelijk weer n berichtje na t weekend! We missen jullie wel hoor! Gisteren ben ik wel gezellig bij jullie thuis geweest :) Leuk dat jullie ook nog hebben meegeluisterd met de lekkerlandse dienst! Heel veel succes weer vandaag met werken! Denk aan jullie!

Heel veel liefs voor Aai en groetjes aan de rest!

• 04 Mei 2015 - 10:00

De Rozendaaltjes:

lieve Johan en Derk en Marieke en de rest.

wat leuk om weer een berichtje over jullie te lezen!!!
    het ziet er allemaal leuk en gezellig met elkaar uit!
    werkze met elkaar voor vandaag.

hartelijke groetjes de Rozendaaltjes.

• 04 Mei 2015 - 10:14

De Rozendaaltjes:

Hoi Marieke,

Staat je goed als bouwvakker!!
    Als er geen werk in pniel meer is kan je altijd nog bij de gebroeders solliciteren.

Groetjes Ma Rozendaal

• 04 Mei 2015 - 10:16

Ada Stam:

Heerlijk om met jullie mee te mogen genieten.
    Het zag er allemaal relax uit op de foto's,
    Heleen en Peter hebben op zo'n dag een grote familie.
    Wel fijn dat er ook een paar opa's bijzijn ,dit voor de goede verhouding.(rust)
    Het heeft hier gisteren lekker geregend je ziet alles groeien.
    Gisteren ben ik met Suzan naar de rehoboth geweest bij Pieter Nobel (karavaan).
    Het thema was Religie of Relatie.. leerzaam.
    Nu ga ik propberen om iets te gaan doen.dat val niet mee zonder stuur.

Allemaal veel liefs ! vooral mijn man.

Ada

• 04 Mei 2015 - 10:19

Corrie Z:

Lieve Dick en de rest,

Zo te horen gaat het daar allemaal prima!:)
    Veel werkplezier met elkaar en we zien alweer uit naar het volgende bericht!:)
    Lieve groetjes aan Peter, Heleen, Nathan & Deborah:)

Knuffel voor Dick & groetjes aan de rest!

• 04 Mei 2015 - 10:33

Anja Vd Perk:

hallo martha en arie-gert
    wat leuk weer al de fotos en het verslag.
    lekker gezwommen en ontspannen bezig geweest leuk hoor en wat je`s avonds gezien heb zal stiekum toch wel heel indrukwekkend geweest zijn.
    zondag uit de kerk is anne-wil bij ons een bakkie wezen doen en ook blijven eten om daarna met de meiden en liik een spelletje te doen heel gezellig hoor aai het was net of jij er wel was want ( jij gaat smiddags toch altijd even naar boven he haha). jurianwas zondag ziek en wat miste hij zn oudste zus.
    hij had wel 8 keer overgegeven en daarna aan de diaree. maargoed nu is hij weer naar buiten.
    gisteren is pa smorgens ook weer meegeweest naar de kerk fijn he het ging prima.
    zo mar en aai jullie zijn weer een beetje bij van het reilen en zeilen aan de lekdijk.
    gr ma (en pa natuurljik)

• 04 Mei 2015 - 10:50

Marijke Stuurman:

Ha Allemaal,

Leuk om te lezen wat jullie doen en beleven. We wensen jullie deze week weer heel veel succes!! Dick, geef jij Nathan en Deborah een dikke knuffel van ons!

Liefs, Henno&Marijke, Lucas, Thomas en de andere 2

• 04 Mei 2015 - 11:20

Esther:

Hea allemaal,

Bedankt voor het bericht en de foto's!
    Zo te zien hebben jullie het allemaal naar je zin ;)
    Het weer is daar zo te zien beter dan in NL!
    Annette was gister jarig en is 7 jaar geworden!
    ik mis je wel hoor Linda!!!
    veel suc6 daar in Ethiopië allemaal...

liefs xxx esther

• 04 Mei 2015 - 13:46

De Vermeertjes:

hoi mart en aai...
    Lekker hoor dat zwemmen na al dat harde werken.
    Dat lijk me nou niks om te zien hoe die stier opgegeten wordt. brr lijk me erg vies.
    als maeva een vliegtuig hoort zeg ze zwaaien aai en tante martha leuk he...

werkse lfs Jan Cora en Maeva

• 04 Mei 2015 - 13:56

Eysbrand, Linda, Loïs En Ezra:

Ha lieve (o)pa, (ome) Derk, (tante) Marieke en de rest,

Wat leuk om via de berichten met jullie mee te genieten! Veel herkenning voor ons!
    Jullie hebben ook al veel gedaan en gezien, leuk!
    Werkse komende week, en geniet ervan!! (In ET gaat de tijd twee keer zo snel)
    We denken veel aan jullie!

Lieve groetjes van Eys, Lin, Loïs en Ezra.

• 04 Mei 2015 - 14:05

Verkerkjes:

Hoi allemaal

Leuk om elke dag weer jullie belevenissen te lezen.
    Zo genieten wij mee!
    Hier gaat alles goed.
    De oudste drie meiden gaan bij de boerderij van Stam aan de Lekdijk vannacht
    nacht zonder dak houden..
    Veel werk plezier 11
    liefs van Heleen, Naomi, Sarah, Joëlle, Deborah en Ruben

• 04 Mei 2015 - 15:03

Stammetjes:

Ha lieve en de rest,

Na een ontspannen zaterdagmiddag en zondag zijn jullie vandaag zeker weer met volle energie begonnen...!
    En andreas, nog lekker gezwommen?
    He Arie, dat is ook niet verkeerd in zo'n heerlijk bubbelbad.!

Hier gaat alles goed. De kids hebben nu heerlijk vakantie!
    Gisterenavond zijn Agna en Lydia weer naar huis gegaan. We hebben erg genoten en het gezellig gehad met elkaar!

We zien weer uit naar jullie ervaringen en foto's.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van,

Hendrika, Wilmer, Hannah&Mirjam en Aron

• 04 Mei 2015 - 20:00

Piet Schop:

Hoi bouwvakkers,

Leuk jullie zo bezig te zien.
    Ook ben ik blij dat ik Mieke weer eens zie. In Nederland zie ik ze minder dan dat het nu al op de foto's is.
    En als ik ze zie, is dat meestal in een winkel. Heb je hier ook weer zo'n trouwe taxichauffeur? Zorg dan maar vast voor schoenen.
    Ook zie ik dat Johan S. weer van de partij is. Hij kan constructies bedenken als de BESTE!
    Mieke, zal je Johan op tijd insmeren?
    Ook Martha zie ik weer terug. Ook een goede voor in de winkel.
    Ik blijf jullie wel in de gaten houden, al is het aan de andere kant van onze wereldbol..
    Veel zegen op jullie werk en een fijne tijd zo samen.
    Gr. Piet Schop

• 04 Mei 2015 - 21:11

Theo En Rianne:

hoi broertje en zus

ziet er weer gezellig uit bij jullie lekker aan het werk en lekker luieren.
    we houden jullie in de gaten hoor..
    aai vakwerk met je slijptolletje!!
    succes met alles en wachten wel weer op het volgende berichtje.
    Gr. Theo en Rianne

• 04 Mei 2015 - 21:16

Gery:

hoi mieke en de rest,
    ziet er goed uit daar. waarschijnlijk word er ook hard gewerkt maar lekker zwemmen klinkt ook goed.

doei Gery

• 04 Mei 2015 - 23:25

Vader En Moeder Hak:

lieve Mieke.
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Hier gaat het ook goed gelukkig. Je Vader is heel blij met de regen die er gevallen is want het was best droog op de akker. We hebben al 2 keer sla gegeten heerlijk. Wat bijzonder dat jullie de zelfde preek gehoord hebben als wij Ja we hebben het zelfde Woord maar wat nog belangrijker is de zelfde God Hij zege jullie allemaal Hij geve jullie kracht en sterkte om het werk daar af te maken Maar dat verhaal over die stier vond ik maar naar heb je daar gewoon naar staan kijken? Brr Mieke dat doe je toch niet. Er was hier vanavond doden herdenking in het parkje bij het Waelant Je Vader is daar geweest Heel indrukwekkend. Lieve Mieke nu weet je weer wat van ons We zijn blij dat de sfeer zo goed is bij jullie De hartelijke groeten aan de andere liefs van je Vader en Moeder