Dag 16 Hemelvaartsdag donderdag 14 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 16 Hemelvaartsdag donderdag 14 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 16 Hemelvaartsdag donderdag 14 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

14 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie, vrienden, collega`s en meereizigers op de site

Ons aller laatste berichtje vanuit ET op de site
Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen... behalve Dick want die moest het laatste nachtje bij Nathan en Debora logeren ;-)

Gisteren hebben we de laaste dakplaten die er waren op het dak gelegen
Helaas konden we het niet helemaal afmaken omdat er niet genoeg dakplaten meer waren, daarom vliegen er over ruim 2 weken nog een aantal van ons terug om het dak af te maken (de tickets zijn geboekt)

De 2 Johan`s zijn met Linda naar het kinderwerk geweest op de school. Wat fijn dat we ook gisteren weer het zaad mochten strooien. Het Bijbelverhaal ging over Jozef met de dromen, van de 7 magere en 7 vette jaren. De kinderen mochten een cd versieren met in het midden een lichtje... de boodschap was laat zo je licht maar schijnen bij alles wat je doet, zodat de mensen zeggen: God is GOED!!
De spellen werden weer gespeeld, door ruim 200 kinderen, Johan S vond het maar een ongeorganiseerd zooitje, tja als je bedenkt dat de kinderen helemaal geen spelletjes gewend zijn... De anderen vonden het best meevallen...

Ja en toen na het avond eten... ik durf het bijna niet te schrijven maar zijn we toch nog even onze koringcoupons in gaan wisselen bij het Kariftoe resort voor een heerlijke massage, manicure of pedicure behandeling. Zelf Arie-gert moest er aan geloven, maar volgens hem was dit 1x en nooit weer.... tja het is ook wel lastig als je verplicht wordt te relaxen en te ontspannen...

Bij thuiskomst hebben we nog heerlijk wat gedronken met een stukje kaas erbij. Daarna was het tijd om onze slaapplaatsen voor de laatste keer op te zoeken.

Vanmorgen hebben we alle voorraad verzameld, toen we zagen dat het nog behoorlijk wat was hebben we Heleen maar gebeld of ze het toch niet op kon halen. Ook heeft ze veel kleding meegenomen, dat uitgedeeld wordt tijdens een evangeliesatiemiddag onder de locale bevolking.

Op dit moment van schrijven zijn ze met z`n alle in 4 tuc-tucs de stad DZ in, om even naar een winkeltje te gaan. Bij terug komst hoop ik de reacties van gisteren klaar te hebben liggen want daar zullen ze wel naar uitkijken....
Vanmiddag hebben we om 12.15 de opening, en daarna een lunch met de directie van de college. Dan is het wachten tot de kinderen uit school zijn en dan hopen we met elkaar richting Addis te vertrekken. Om daar nog even op een markt met souvernirs te kijken en daarna hebben we onze afscheidsmaaltijd in Addis waarna we op het vliegveld gebracht worden.

Wij willen een ieder, familie, vrienden, bekenden, collega`s gemeenteleden enz ontzettend bedanken voor het meeleven. Heel leuk de vele reacties die wel telkens weer mochten hebben, dat was altijd een waar feest als ons familielid of anders gereageerd had.
Super leuk!!!!

Wij hopen jullie in goede gezondheid vrijdagmorgen te ontmoeten
Lieve groet van alle bouwers

• 14 Mei 2015 - 11:15

Corrie:

Toch nog even een berichtje :)

Fijn dat het qua het dak toch nog zo geregeld kan worden, dat er nog een paar terug gaan.
    Ook nog even relaxen, hoort erbij toch? :)
    Maak er nog een mooie dag van en we hopen jullie morgen op schiphol weer te zien.

Veel liefs, Corrie

• 14 Mei 2015 - 11:33

Joanne Rozendaal.:

lieve papa, derk en marieke.
    het zijn weer leuke fotos haha.
    gaat het met jullie goed met mij wel.
    en fijn dat het dak er toch nog op zit.
    tot morgen op schiphol veel liefs joanne

• 14 Mei 2015 - 12:00

Familie Stam:

Lieve Andreas,

O, wat zien we naar je uit...

Wat een leuke foto in die tuc-tuc. Ja, dat is wel wat voor jou, he, Andreas!
    Geniet nog even met elkaar.

Heel veel sterkte met het afscheid nemen...
    Geef ze van ons ook een dikke knuffel en een hartelijke groet!

Nog een gezegende Hemelvaarstdag!

Liefs,
    Familie Stam

• 14 Mei 2015 - 12:23

Hannah Stam:

Lieve papa.
    Ik ga vanavond minestronesoep eten met broodjes en ijs.

Geniet nog even van de laatste dag.
    Ik heb er ook al zin in hoor.

Groetjes Hannah.

• 14 Mei 2015 - 12:31

Ada Stam:

Lieve zusters en broeders .
    Wat een leuke onderbreking om met tuc tucs te gaan rijden, dat lijk mij ook wel wat.
    Wie gaan er over 2 weken weer? Misschien mag ik dan ook mee.
    Ik hoop jullie morgen te ontmoeten op Schiphol, ik kijk er naar uit met mijn kleinkinderen.

Veel liefs, Ada

• 14 Mei 2015 - 12:45

Mirjam Stam:

Lieve papa
    ik ben heel zenuwachtig voor morgen hor!
    u ook?
    aron is heel lief geweest bij de kres

groetjes mirjam

U

• 14 Mei 2015 - 13:39

Vermeertjes:

GOEDE REIS!!!!

XXX

• 14 Mei 2015 - 14:50

Ids Suijker:

Hoi Miek nog even op de valreep,een hele goede reis toe wensen, voor morgen . Wat hebben jullie ontzettend veel werk verricht zeg.Het was voor ons ook super leuk om het te volgen de afgelopen periode.We hopen jullie alle weer in goede gezondheid te zien een vrijdag. Een hele lieve groet van on in het bizonder van mij.

• 14 Mei 2015 - 15:11

Verkerkjes:

Lieve PJ en het restje.. :-)

Geniet nog van het laatste dagje.
    En Paulus nog een lekkere massage gehad ? :) of pedicure...oeps
    Goede reis hoor!
    We hopen en bidden dat we jullie morgen in goede gezondheid weer zullen zien.
    Paulus-jan herkennen we je wel ??...met je korte koppie en heeeeel bruin...
    De tijd is omgevlogen.

groetjes Heleen en kids

• 15 Mei 2015 - 00:46

Fijanne :

Heeii mar en aai en de rest

Jammer dat was al weer het laatste ;(
    Maar een hele Fijne rijs en hoop jullie morgen allemaal weer terug te zien
    Xx fij

• 15 Mei 2015 - 14:02

Wilma Neven:

Ik hoop dat jullie allemaal weer veilig en gezond thuis zijn,.met een ervaring rijker.
    Fijn dat het dak erop ligt en dat er daar verder gewerkt kan worden.
    Gezellig en bedankt voor het leuke stukje steeds.

Wilma.