Dag 9 Vrijdag 8 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 9 Vrijdag 8 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 9 Vrijdag 8 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

08 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie, vrienden en bekenden in Nederland

Vanuit een vochtig Ethiopie weer een berichtje
Vanmorgen hadden we geen stroom, dus moest er op de vroege morgen in het donker een pannetje water gekookt worden om daar koffie mee te zetten. Want de mannen gaan niet zonder een bakkie aan het werk.
Toen ze een kwartiertje weg waren, begon het te onweren en vreselijk hard te regenen. Johan R heeft hier even snel foto`s van gemaakt hoe in een ongeblik de straat blank stond en de stenen over de weg spoelden.
Paulus-jan had net 12 stenen gemetseld, en is er maar even mee gestopt voordat z`n stenen er weer af zouden spoelen ;-)

We hebben iets vroeger gegeten en nu is het droog en kunnen ze lekker aan de slag, de bedoeling is dat we de muren vooral de draagmuren allemaal op hoogte brengen vandaag zodat maandag de spanten voor het dak erop kunnen. (dus Ton Stuurman wees gerust, we gaan niet weg voor het dak er op leg) Daar wordt door Jacco, Johan S en Arie-gert op het moment de laatste hand aangelegd.

En tja het kinderwerk, dat we vandaag zouden gaan doen. Het is heel jammer en verdrietig dat we niet meer mogen komen op de school. De Indische zendelingen die ons helpt met het kinderwerk had gelukkig al een andere school in gedachten. Dus vol goede moet, is Mieke, Arie-gert en Andre samen met Heleen naar een andere school om daar het Bijbelverhaal te gaan vertellen over Daniel in de leeuwenkuil. Linda had er weer een mooie verwerking bij gemaakt. Spannend, wat en hoe het gaat vandaag, we wisten eigenlijk niet zoveel welke leeftijd enz. Dus we hopen en bidden dat het goed mag gaan vanmorgen.

Gisteren hebben we een hele dag hard gewerkt, er is veel werk verzet, er zijn vele muren opgetrokken het huis krijgt zo al vele kamers.
Het was een lange dag, zaterdagmiddag waren we naar een resord geweest waar we konden kajakken en zwemmen, ook konden we daar massage`s krijgen, maar helaas was alles volgeboekt, dus kregen we van de receptioniste tegoed kaarten, En toen Martha en Heleen gisteren even wat boodschappen zijn wezen halen hebben ze onderweg bij het resord afgesproken om s`avonds de behandelingen in te plannen, gelukkig was er voor een ieder die zich zaterdag had opgegeven plaats.

Zo heeft Marieke een heerlijke pedicure behandeling gehad samen met Heleen. En Derk, Paulus-jan, Dick en Andre een normale massage. en Johan S en Mieke een arome massage. Wat hadden ze het allemaal geweldig gehad, heerlijk na een dag hard werken vonden ze. En een heerlijke een zachte huid hebben ze er aan over gehouden.

Vanmiddag hopen we op pad te gaan voor een korte vakantie van 1,5 dag. We gaan naar het zuiden naar Ziway, daar verblijven we in appartementen. We hebben er allemaal veel zin in, ook Nathan telt de dagen af dat we op vakantie gaan. Hij moet alleen vanmorgen nog naar school dus om half 2 hopen we te vertrekken. Daarom hebben we morgen geen verslagje voor jullie. Als we zaterdagavond niet te laat thuis zijn hoop ik dan nog een berichtje te kunnen plaatsen... Anders wordt het maandagmiddag omdat ik in de morgen mee doet aan het kinderwerk.

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik ze weer blij mee maken met 26 reacties van de vorige dag als ik straks met de koffie op de bouw aankomt...;-)

Lieve groet uit Ethiopie...

• 08 Mei 2015 - 09:15

Ada Stam:

Wat hebben jullie ondanks de regenbuien al veel werk verzet.
    Een fijne dag toegewenst geniet ervan. weer veel nieuwe indrukken.
    Kunnen jullie het allemaal nog wel opnemen in je brein. Ik verwacht mooie verhalen!
    Ook voor het kinderwerk veel sterkte en Gods zegen!
    Vanuit Nieuw-Lekkerland hart. groeten en veel liefs!
    Ada

• 08 Mei 2015 - 10:54

Corretje:

Ondanks het harde werken ook even relaxen, lekker hoor! Geniet dr maar van:)

Voor de grond zijn de stortbuien natuurlijk super, zo heeft het hier in NL de afgelopen dagen ook behoorlijk veel geregent. Het ene moment rij je met de auto in de zon en nog geen 5 min later rij je in een stortbui:)

Dick, ik zie alweer uit naar volgende week:):) geniet nog van de komende week en tot gauw!:)

Xxxx en een knuffel van mij

Groetjes aan Peter, Heleen en de kids:)

• 08 Mei 2015 - 11:54

Sandra Hak:

Erg leuk om zo te kunnen meeleven! Prachtig al die foto's en reisverslagen te lezen.
    Jacco, geniet van de trip en waar was jouw foto van de massage....haha nee zeker....
    Wij storten ons op de ontbijtactie vandaag en morgen.... Jammer hoor al die chauffeurs in ET.
    Maarre..... mensen alle goeds en Gods Zegen toegewenst voor de laatste dagen. We zien uit naar jullie terugkomst! xxx groetjes allen van Sandra.

• 08 Mei 2015 - 14:21

Vermeertjes:

Geniet van jullie zeer verdiende minivakantie!!!

lfs Jan,Cora en dikke tus van maeva

• 08 Mei 2015 - 16:15

Anjavdperk:

hallo martha en arie-gert

lekker hoor dat het door die regenbuien een beetje aangenamer werken is .
    en wat lees ik nu aai jij weer naar school dat moet je het echt niet meer zien zitten nee hoor grapje leuk dat ook jij dat gaat bekijken, en mooi werk al zal jij het alleen van een afstandje bekijken maar leuk hoor , verder doe jij daar ook heel goed werk lezen we verborgen talenten !!!!!!!!!!!!!!!!!
    op het ogenblik is jaap hier samen met je vader aan het therpien zoals de schuur opruimen jaap is alweer aan het grasmaaien enz. het is hier heerlijk weer.
    maar wat ik miste was een foto van jullie waar jullie een massage krijgen of aai kan dat niet meer leien te duur zeker haha.
    nou geniet maar van jullie daagje uit dat hebben jullie echt verdient en we kijken morgenavond wel hoor naar nieuws.
    jullie vinden nieuws van ons leuk maar wij kijken iedere dag uit naar jullie verhalen ook pa is een goede bezoeker van de site dus weer tot hoors en kijks gr je moeder

• 08 Mei 2015 - 19:45

De Rozendaaltjes:

Lieve Johan, Derk, Marieke en de rest,

Na gedane arbeid is het goed rusten... =)
    Een goede en gezegende zondag toegewenst!

Groetjes de Rozendaaltjes!

• 08 Mei 2015 - 20:05

Danielle:

heei mart een aai
    wat zijn jullie lekker bezig!
    geniet er nog van
    liefs daan Xx

• 08 Mei 2015 - 21:14

Gert En Heleen En Kinderen:

Ha lieve [tante] Mieke,

Hier een berichtje van ons. Leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal doen en beleven.
    Er word hard gewerkt, lekker dat jullie er even tussenuit gaan. Geniet ervan!!
    Hier in Nederland gaat alles zo z'n gangetje. De vakantie voor de kinderen zit er al weer op.. Ben je zaterdag 16 Mei al weer thuis tante Mieke? want dan vier ik mijn verjaardag,groetjes van Imke.
    He Miek, we wensen je nog een fijne tijd en werkse he!

Groeten van Gert en Heleen
    Gert en Arjan
    Thom en Mark
    Imke Hak

• 08 Mei 2015 - 21:50

Theo En Rianne :

Hoi Mart en Arie-Gert,

Zo te zien schiet het al lekker op met het gebouw. Leuke foto`s weer.
    Geniet van jullie mini vakantie in Ziway.
    Heel veel succes en werkse!!

Liefs Theo en Rianne

• 08 Mei 2015 - 21:55

Eysbrand En Ditty:

Leuk om jullie verslag te lezen, er is al aardig wat werk verzet. Johan heb jij geen massage nodig? Allemaal een goed weekend gewenst.

Hartelijke groet van Eysbrand en Ditty

• 08 Mei 2015 - 23:12

Verkerkjes:

Hoi allemaal

Er is flink weer wat werk verzet..
    Nu even relaxen..
    Geniet van jullie uitstapje!!
    Wij zijn naar de zee geweest en daar een heerlijke middag gehad met de Noorlandjes..
    groetjes van ons :-)

• 08 Mei 2015 - 23:40

Wilma Neven:

Geweldig mensen wat verzetten jullie weer veel werk, goed ook om te lezen dat de harmonie goed is...gaat het werk ook soepeler.
    Fijn dat ook het werk op de scholen toch elders een open deur vind... we bidden jullie Zijn Zegen bij alles wat jullie doen, want het één kan niet zonder het ander.
    Allemaal een groet van hier een speciale voor mijn zwager Johan Stam.

Groetjes Wilma Neven., ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 09 Mei 2015 - 08:48

Hilda:

Nou Mieke,dat is hard werken in de bouw en daarbij behorende kookpotsessies,hihi.
    En heerlijk gelaafd met je aroma therapie.
    Jullie allemaal zeker lekker ontspannen.
    Nog veel werkplezier en hopen je te weerzien.

Lieve groetjes uit Papendrecht.

• 09 Mei 2015 - 11:33

Jeannet:

Hoi Mieke en de rest,

Wat een geweldig werk hebben jullie al gedaan zeg! En mieke wat zal dat lekker geweest zeg die massage.Dat heb je zeker wel verdiend. Nou geniet maar even van de rust een paar dagen en dan nog een paar dagen hard er tegen aan zeker? Veel succes allemaal en doe de groeten aan Dick en Jacco van de jongens!!

Groetjes, Jeannet en Rien

• 09 Mei 2015 - 12:29

Gery:

hoi mieke,
    hoe was jouw massage :-) ik zie je naam er niet bij staan, dat heb je toch niet gemist?
    fijn dat er een andere school is waar jullie verder gaan.

doei

• 09 Mei 2015 - 16:31

Wilmer Stam:

hallo papa,

uw kijkt zeker boven alles uit staat er in de foto.
    tante mieke is er, het is heel erg gezellig thuis, bij u ook?
    we zijn naar een kinderboerderij geweest leuk he.
    nou tot vrijdag dan.

doei papa.

• 09 Mei 2015 - 16:36

Wilma:

Dag bouwgroep,

Zijn jullie weer 'op honk' in Debre Zeit?
    De reis alleen al is een belevenis en het verblijf was ook leuk?
    Wij wensen jullie een goede zondag en hopen dat er vanavond nog iets op de site staat.
    Voor iedereen de groetjes en voor de kleinkinders een dikke knuffel.

• 09 Mei 2015 - 17:16

Mirjam Stam:

hoi papa
    bent u al bruin geworden?
    wij zijn bij kinderboerderij de boezemvriend geweest.
    ik vond het erg gezellig hoor!
    tante mieke is er.
    dat vind ik ook gezellig hoor!
    we hebben nou een hele witte kamer.
    weet u waarom?
    omdat het behang eraf is!
    grappig he?

een kus en een dikke kroel van mirjam.

• 09 Mei 2015 - 17:34

Hannah Stam:

Lieve papa.
    Weet u hoe het met mij is papa?
    Goed!
    We zijn vandaag weggeweest.
    Ik vond het reuzen gezellig.
    we denken ook aan u.
    ik vind het gezellig met tante Mieke.
    Morgen gaan we mama verwennen
    want dan is het Moederdag!

groetjes Hannah en tante mieke.