Dag 6 Dinsdag 5 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu Dag 6 Dinsdag 5 mei - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Bouwreis ethiopie - WaarBenJij.nu

Dag 6 Dinsdag 5 mei

Blijf op de hoogte en volg Bouwreis

05 Mei 2015 | Ethiopië, Debre Zeyit

Lieve familie vrienden, collega`s en anderen

Hier weer een berichtje vanuit een warm Ethiopie
Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan. Want er moet nog heel wat gebeuren. Gisteren zijn we begonnen met het kinderwerk, het is de bedoeling dat we 5 ochtenden dit gaan doen.
Het kinderwerk wordt gegeven op een openbare school. Rond 9 uur kwamen we aan op school, en we startte half 10 met het programma. We werden aan de kinderen voorgesteld en daarna luisterde de kinderen naar het Bijbelverhaal over Noach. Linda had in Nederland een mooie plaat bij dit verhaal gemaakt die ze geruikte met de vertelling. Na de Bijbelvertelling werden de 70 kinderen van 4-6 jaar gesplitst in 2 groepen. Voor de eerste groep hadden we een ark in Nederland uigeprind, deze hebben we de afgelopen dagen uitgeknipt omdat de kinderen niet kunnen knippen op deze leeftijd. De regenboog stond centraal over Gods trouw. Een Indische zendeling sprak Amhaars, en legde de kleuren van de regenboog uit.
rood= bloed, blauw=trouw en hemel, wit= wegwassen van de zonden, enz. De andere groep gingen 5 Hollandse spelletjes doen, o.a. ring gooien, blik gooien, klossen lopen, paaltjes voetbal, en lopen met een ei op een lepel. Met dat we dit klaar gingen zetten liep heel de school leeg. Ze waren allemaal nieuwsgierig wat die blanke mensen kwamen doen. Je begrijp wel hier moesten we even ingrijpen. De 70 kinderen hebben erg genoten. Het was bijzonder om te doen, maar wel erg vermoeiend je loopt de hele morgen in de brandende zon hard te werken.

Op de bouw gaat het super goed, de buiten muren zijn bijna allemaal op hoogte. Vanmorgen zijn ze begonnen met het stellen van de spanten voor de binnenmuren. Gisteren avond moetsten we noodgedwongen om kwart over vijf stoppen omdat de onweers bui die de hele middag al dreigde, over de berg kwam en als het hier dan gaan regenen gaat het niet heel zachtjes.
Arie-gert, Johan s en Jacco hebben nog een bevalling op de boerderij meegemaakt, maar waren ook net op tijd voor dat de bui losbarstte.

Tijdens de maaltijd viel de stroom ook uit, dus hebben we met kaarsjes onze maaltijd voort moeten zetten, terwijl het buiten hevig onweerde en de bliksem continu ons appartement verlichtte.
Peter vertelde vanmorgen dat dit de 2e bui was sinds oktober vorig jaar.
Vanmorgen rook het heerlijk fris buiten, maar de zon komt al weer krachtig door dus het buitje voor het stof is snel weer opgedroogd.

We zijn om 21.00 uur nog netjes 2 minuten stil geweest (nederlandse tijd 20.00 uur) en hebben met elkaar het Wilhelmus gezongen

Vanmiddag gaan Mieke, Marieke, Linda en Dick naar een "verzorgingshuis" in Addis met Heleen en Debora. De andere blijven op de bouw aan het werk.

Dit was ons verslagje weer...

Lieve groet, alle bouwers

• 05 Mei 2015 - 09:38

Ada Stam:

Lieve allemaal,

Jullie zijn echt goed bezig !
    Zowel de mannen( bouwers) als de vrouwen ( kinderwerkers )
    Konden jullie wel een beetje orde krijgen met zo'n grote groep kinders.?
    Hier is het winderig weer de temperatuur is rond de 18 graden.
    Ik wens jullie veel werkplezier deze dag! In de frisse natuur
    zo meteen ga ik met Siem naar een optocht kijken in Streefkerk.

Veel liefs vooral mijn man,
    Ada

• 05 Mei 2015 - 09:58

Anja Rozendaal:

Lieve Johan, Derk, Marieke en de rest,

Wat een leuke foto's weer.
    Er is al veel door jullie gebouwd, als het zo blijft gaan komen jullie misschien wel eerder terug! (grapje)
    De foto's van het schoolwerk zijn ook heel leuk.
    Veel succes met jullie werk daar.

Lieve groeten van Anja en de kinders

• 05 Mei 2015 - 10:31

Joanne Rozendaal.:

Voor Opa ,Derk en Marieke en de rest

van Lois Rozendaal.
    grappig al die fotos.
    vind jij het leuk dat opa er is Nathan?
    Debora vind je het leuk op school?
    groejes Lois

• 05 Mei 2015 - 10:38

Anjavdperk:

hallo martha en aai
    daar was ik nou zo benieuwd naar zou er een foto zijn van de hyjenas en ja hoor prachtig die felle vurige ogen. leuk martha dat werk met de kinderen een beetje koningsspelen achtig ziet het er uit en aai die bevalling heb je ook maar weer achter de rug mooi he,en wat jij allemaal voor verborgen talenten hebt!!!!.leuk hoor zou best wel om het hoekje willen komen kijken.gisteren 4 mei zijn alle kinderen wel even langs geweest mooi bosje bloemen en lekkers en een foto van ons als bruidspaar op steigerhout van anneke gemaakt op het vrijgezellen feest van marije leuk hoor.
    hier is het nu ook heel broeierig ze geven ook hier onweer op raar warm gewoon .jurian is nu naar levi er is vandaag iets in het zwembad te doen .
    nou mar en aai werk ze en geniet ze van alles en doe ook mieke maareens de groeten zo te zien is ze ook heel goed bezig doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    gr je moeder

• 05 Mei 2015 - 10:39

Joanne Rozendaal:

Lieve papa, derk en marieke,

leuk hoor derk dat je mee doet met de spelletjes.
    en marieke grappig dat je mee doet met het knutselen.
    en papa leuk dat Nathan u weleens helpt.
    en ik mis jullie heel erg.
    en die hyenas zijn erg eng.
    en is het daar erg warm?
    dikke kus en knuffel van Joanne!!!

• 05 Mei 2015 - 10:41

Verkerkjes:

Lieve Paulus-jan en de rest

Leuk dat je de bouw zo ziet vorderen...de muren worden hoger..
    We hebben hier ook veel buien gehad ..de nacht zonder dak was voor de jongelui erg nat.
    Dan blijkt dat karton niet tegen water kan....
    Ze hebben veel geld opgehaald voor het goede doel en met elkaar een gezellige nacht :-)
    Goed dat Nathan de boel goed in de gaten houdt ..
    Succes met het werk. Fijn dat jullie het fijn hebben met elkaar
    Gods zegen en we kijken uit naar de volgende verhalen..
    groetjes Heleen ,Naomi, Sarah, Deborah, Joëlle en Ruben

• 05 Mei 2015 - 10:43

Marinus Bolle:

Hee Derk en Marieke,

Kheb de reisverslagen en de foto's bekeken echt geweldig!
    Hebben jullie het een beetje naar je zin?
    Wel even wennen aan het werken met die temperaturen zeker?!
    Nou succes daar allemaal!!!

Groetjes,
    Marinus

• 05 Mei 2015 - 11:38

De Zuijderduijnen:

Hallo Allemaal,

Hoe is het met jullie? (en DIck)? Doet hij nog een beetje zijn best?
    Leuk om te lezen van jullie bezigheden, ook met de kinderen. Mooi werk!

We lezen jullie verslagen met plezier!
    Geniet van jullie verblijf!

Hartelijke groet, van de Zuijderduijnen uit Oosterwolde :)

• 05 Mei 2015 - 11:47

Anneke:

Ha Martha en Arie-Gert en alle andere harde werkers!

leuk jullie verhalen te lezen zeg!!
    Wat geweldig werk mogen jullie weer verzetten!!

Geniet van deze heerlijke tijd in Ethiopië.

groetjes de Leertjes

• 05 Mei 2015 - 12:51

Wilma Verhagen:

Lieve Linda,

Ik heb net alles gelezen en de foto's gezien. Prachtig werk doen jullie!
    Heel veel succes met alles en Gods zegen voor jullie allemaal.

Groetjes van tante Wilma uit Brabant.

• 05 Mei 2015 - 12:53

Jan En Agnes:

hoi broerjtje het gaat lekker zo te zien ,mooie fotos ik ben benieuwd naar al je verhalen ,Derk niet onneuzen met de spelletjes ,Marieke lukt het nog een beetje met al die mannen? hartelijke groet Agnes en Jan

• 05 Mei 2015 - 16:16

Vermeertjes:

hoi aai en mart,

leuk die school zeg. en mooi om zo een bijbelverhaal te vertellen. hier heeft het vanmiddag okk geonweerd. het was ook erg warm. raar warm. jan is vandaag vrij en flink aan het klussen op zolder. maeva zit nu naast me en is lekker aan het puzzelen, want tante peet heeft heel veel puzzels gegeven. vanmorgen heeft sief hier gespeeld, dat vond eef wel wat.
    leuk aai zo'n bevalling meemaken.
    kunnen de dames een beetje lekker koken?

nou werkse maar weer.
    liefs Jan, Cora en een dikke knuffel van Maeva

• 05 Mei 2015 - 17:17

Hilda:

Hallo Mieke ,

Keind hoe ist ermee.
    Oh ,oh dat jij t net moest zijn met de bagage te moeten onderzoeken.
    en de boodschappen gedaan,smoothies gebrouwen en ja natuurlijk vreselijk naar je zin.
    hopen dat alles verders goed gaat.

Werk ze nog ,en lieve groetjes uit Papendrecht

• 05 Mei 2015 - 17:17

Anita:

Hè Marieke en Derk
    Wat interessant om jullie verhalen en foto's te kunnen lezen,
    Mooi om te zien wat voor werk jullie daar doen, heel veel plezier nog in jullie vakantie
    Groetjes uit Moordrecht

• 05 Mei 2015 - 19:26

PA EN MA VAN REES.:

we hebben jullie foto,s gezien en genoten weer van de sfeer
    van ethiopie.
    we wensen jullie nog veel bouwplezier, maar bovenal
    de zegen van de Heere.
    de groeten van ons allemaal.
    we denken aan jullie.

• 05 Mei 2015 - 19:56

Ton En Wilma:

Dag enthousiaste werkers,

Wat gaan jullie snel met de bouw!
    Fijn dat jullie ook voor de kinderen een programma hebben.
    Nog fijner is het dat ze uit De Bijbel horen.
    Hebben jullie gezien hoe vaak jullie verslagen worden gelezen?
    Ruim 1000 keer, dus ga zo door.
    Het is fijn om zo op de hoogte te blijven.

Veel liefs voor jou Dick en de Stammetjes,
    Met groeten voor de andere groepsgenoten en Arie.

• 05 Mei 2015 - 22:10

Vader En Moeder Hak:

Lieve Mieke alweer een dag voorbij leuk hoor al die foto s Wat ziet die muur er super uit Ik vind het knap wat jullie daar doen Want de meeste van jullie zijn toch geen bouwvakkers van beroep. Ik moet van je Vader zeggen dat hij heel veel van je houd daar sluit ik me bij aan hoor. Het heeft hier hard gewaaid vandaag. Mark logeert bij ons heel gezellig. Vandaag aan het Bakken geweest voor morgen
    Je weet wel Bedankt voor je cadeau heel veel werk plezier met elkaar toegewenst liefs Pa en Ma

• 05 Mei 2015 - 22:51

Anneke Kroon:

he Mieke,
    Goed bezig daar op die foto!!
    Leuk om steeds jullie verhalen te lezen.
    Fijn dat het goed gaat met jullie.
    Wens je nog veel plezier.
    ook een groet van Wilco en Judith Esther en Chris